Cinci lucruri esențiale pentru prima zi de muncă la o nouă companie

Prima zi de muncă este foarte stresantă pentru oricine așa că organizația ar trebui să facă niște eforturi pentru integrarea cât mai rapidă a noilor angajați.

Există strategii și măsuri care pot fi luate pentru ca un angajat nou să se simtă confortabil încă din prima zi de lucru și pentru ca stresul să fie redus, atât din partea firmei, cât și din partea celorlalți colegi.

Cele mai bune rezultate pot fi obținute doar în urma efortului de echipă, nu doar individual. Următoarele măsuri arată exact acest lucru: cât de simplu se poate face integrarea unui angajat nou cu doar ceva mai multă atenție din partea tuturor.

Aprovizionarea biroului cu toate cele necesare

Un angajat nou are oricum o grămadă de lucruri pentru care se stresează în prima zi de lucru, așa că ultima pe listă ar trebui să fie lipsa celor necesare de la birou. Ca angajator, ai grijă ca noul membru al echipei să aibă la îndemână toate cele necesare încă din prima clipă în care se așează la birou: de la masa, laptop, agenda, pixuri și orice altceva.

În caz contrar angajatul va fi nevoit să apeleze la colegii săi pe care nici nu îi cunoaște prea bine încă și pe care îi va întrerupe din munca lor. Ar fi un inconvenient atât pentru colegi, cât și pentru el.

Desemnarea unui mentor pentru angajatul nou

Fiecare din noi a avut un mentor la locul de muncă fără ca măcar să își dea seama. Orice om simte nevoia de a avea o persoană mai apropiată atunci când merge într-un colectiv nou. Ca angajator poți rezolva această problemă prin desemnarea unui angajat mentor care să îndrume angajatul nou și care să fie disponibil pentru întrebările sale.

Cunoașterea celorlalți angajați și colegi

Nu toată lumea este la fel de sociabilă și nu se integrează în același ritm așa că ideea este ca atunci când ai un angajat nou să îi faci tu cunoștință cu colegii de birou pentru a-l introduce mai ușor în noua lume.

Cu acest prilej, noul angajat află și care este ierarhia în companie și persoanele cărora i se subordonează.

Tradițiile și obiceiurile într-o companie

În fiecare companie lucrurile se petrec diferit așa că e bine ca de la început noul angajat să știe felul în care merg lucrurile în noul său birou. Vorbim de la lucruri mărunte cum ar fi pauza de prânz, locul în care se mănâncă, faptul că își poate aduce de acasă mâncare sau dacă există locuri de unde își poate procura mâncarea, până la lucruri precum codul vestimentar ce trebuie adoptat sau programul fix ori flexibil.

Spațiul companiei și împrejurimile

Nu în ultimul rând, e important ca și din punct de vedere spațiului noul angajat să fie confortabil, să cunoască încăperile în care se desfășoară activitatea firmei, unde se află bucătăria, dacă aceasta există, unde se găsește toaleta sau unde sunt spații recreative și desigur unde e locul de fumat.

 

Jurnalist GreatNews, Dan Arsenie lucrează în presa centrală din 2007 şi a scris pentru publicaţii ca Evenimentul Zilei, realitatea.net şi Yahoo News România. Scrie cu pasiune reportaje şi portrete jurnalistice şi acordă o atenţie ridicată promovării oamenilor frumoşi şi a locurilor frumoase din România.