Ce trebuie verificat la o mașină care a stat parcată o perioadă lungă de timp

Foto: Pixabay

Tot mai mulți români care pleacă în străinătate la muncă își lasă mașinile în țară și ajung să le folosească din nou abia peste câteva luni. Dacă din orice motiv nu ai pornit mașina de mai mult de două-trei săptămâni, îți oferim un scurt ghid cu ce ar trebui să verifici înainte de a pleca cu ea la drum.

Indiferent care este cauza staționării îndelungate, dacă vrei să pleci la drum lung cu mașina ce nu a fost folosită, nu te încumeta până nu vei face câteva verificări ca să te asiguri că totul e în regulă.

Sistemul de frânare

În primul rând și cel mai important sfat util este să verifici la mașină sistemul de frânare și elementele de siguranță. De obicei dacă mașina staționează mai mult timp, discurile de frână tind să se umple de rugină și ajung să nu mai fie eficiente.

În primii kilometri încearcă să frânezi progresiv și ai răbdare pentru ca discurile să se curețe. Din fericire, după câțiva zeci de kilometri cel mai probabil discurile se vor curăța, însă există și cazuri mai rare când ele nu revin la eficiența anterioară și va fi nevoie să le schimbi.

Lichidul de frână și cel de răcire

Un alt capitol important de verificat este lichidul de frână, dar și cel de răcire. E posibil ca lichidul de frână să nu mai dea randament și să fie nevoie de înlocuirea sa. Același lucru este și la lichidul de răcire: își poate pierde din proprietăți și e nevoie de înlocuire.

Uleiul de motor

Specialiștii recomandă să schimbi uleiul de motor chiar înainte de a da prima cheie la mașină, dacă aceasta a staționat un timp foarte lung. Dacă ai această posibilitate, cheamă mecanicul să îți schimbi uleiul chiar acolo unde e parcată mașina.

Uleiul vechi nu protejează motorul și uzura devine foarte mare chiar și dacă mergi doar câțiva kilometri. Mai mult, chiar și combustibilul din rezervor își pierde din proprietăți așa că dacă ai puțin carburant e recomandat să mergi să faci plinul.

Instalația de aer condiționat

La aerul condiționat pot apărea probleme cu pornirea compresorului. Dacă însă totul funcționează corespunzător e totuși recomandat să cumperi un spray de igienizare a sistemului.

Acesta funcționează la interior, în timp ce sistemul de aer condiționat e pornit pe funcția de recirculare a aerului. Se găsesc în orice magazin de piese și sunt foarte ușor de utilizat. În acest fel poți elimina mirosurile urâte dar și mucegaiul apărut în urma umidității.

Acumulatorul

Ultimul dar nu cel din urmă este acumulatorul. Acesta ar putea pune probleme la pornirea mașinii după o perioadă lungă în care nu a fost utilizat. Dacă acumulatorul e mai vechi de 3 ani se recomandă schimbarea sa. În orice caz, e foarte bine să te pregătești de la început cu cabluri de curent sau să pui acumulatorul la un redresor înainte de a da prima cheie.

 

 

Jurnalist GreatNews, Dan Arsenie lucrează în presa centrală din 2007 şi a scris pentru publicaţii ca Evenimentul Zilei, realitatea.net şi Yahoo News România. Scrie cu pasiune reportaje şi portrete jurnalistice şi acordă o atenţie ridicată promovării oamenilor frumoşi şi a locurilor frumoase din România.