Ce se întâmplă când 4 dintre cei mai buni vorbitori de limbi străine vor să înveţe româna într-o oră

poligloți limba română
4 dintre cei mai buni poligloți din lume încearcă să învețe limba română într-o oră. Foto: YouTube

Revista „Babbel Magazine” i-a provocat pe 4 dintre cei mai buni poligloți din lume să încerce să învețe limba română într-o oră.

Luca Lampariello, Alex Rawlings și frații gemeni Matthew și Michael Youlden au fost provocați să învețe limba română într-o oră. Toți cei 4 poligloți vorbesc fluent peste 10 limbi.

Luca este din Italia și lucrează ca trainer de limbi străine, iar Alex, Matthew și Michael sunt toți din Marea Britanie. Michael este profesor, Matthew este Ambasador al Limbilor pentru Babbel și lucrează la un doctorat în lingvistică, iar Alex lucrează în comerț (exporturi), este co-organizator al Conferinței Poligloților, iar în anul 2012, pe când studia limbi străine la Universitatea Oxford din Marea Britanie, a fost selectat drept „studentul multilingvist al anului în Marea Britanie”.

Experimentul organizat de revista „Babbel Magazine” s-a desfășurat la Berlin, în Germania.

Cei 4 poligloți au încercat să învețe cât mai bine limba română într-un interval de numai o oră. Scopul era ca, la finalul orei, ei să reușească să țină un monolog și o conversație simplă.

Pentru a învăța limba română, fiecare poliglot a primit ca trainer și partener de discuție un vorbitor nativ de limba română.

La începutul experiementului, fiecare dintre cei 4 au primit 5 întrebări ajutătoare în limba română:
1. Ce înseamnă [cuvântul X] în limba engleză?
2. Cum spui [cuvântul X] în limba română?
3. Poți repeta, te rog frumos?
4. Poți vorbi mai rar, te rog frumos?
5. Cum spui pe litere [cuvântul X]?

Celor 4 participanți la experiment li s-a interzis să folosească altă limbă în afară de română pentru a comunica. Ei au încercat să își construiască vocabularul și să înțeleagă gramatica limbii prin conversația cu vorbitorul nativ.

De ce a fost aleasă limba română?

Criteriile după care a fost aleasă limba pentru experiment au fost următoarele:

* trebuia să fie o limbă nouă pentru poligloți, însă ea trebuia să aibă niște asemănări cu limbile pe care ei le vorbeau deja pentru ca ei să aibă într-adevăr șansa de a face un progres real într-o oră;

* era mai ușor pentru ei să învețe româna decât, de pildă, araba sau farsi (acestea erau singurele două limbi larg răspândite pe care cei 4 nu le vorbeau);

* limba română folosește alfabetul latin și are numeroase componente lexicale și structuri gramaticale comune cu italiana și spaniola, însă nu este deloc o limbă ușoară: pronunțarea cuvintelor are accente slave, limba are verbe neregulate complicate, iar conjugările trebuie să fie ordonate și memorate.

„Probabil că acesta este cel mai nebunesc proces de învățare a unei limbi pe care l-am încercat vreodată”, a spus Michael înainte de începerea experimentului.

„Trebuie să căutăm similitudini și tipare cu ajutorul limbilor pe care le cunoaștem deja”, a apreciat și Matthew.

Iată cât de bine au învățat cei 4 poligloți limba română într-o oră. Filmul de mai jos surprinde desfășurarea experimentului. Pentru a asculta cum vorbesc cei 4 poligloți limba română, mergeți direct la minutul 8 al videoclipului:

Dacă v-a plăcut acest articol, alăturați-vă, cu un Like, comunității de cititori de pe pagina noastră de Facebook.

Recomandările editorilor GreatNews:

5 greșeli de gramatică de care românii NU se pot despărți

7 cuvinte cărora românii le greșesc mereu sensul

https://greatnews.ro/silent-way-cursuri-engleza-germana/

Dacă folosești des Instagram, poți găsi o mulțime de lucruri interesante postate de GreatNews pe contul nostru, accesibil la linkul de mai jos:


Jurnalist GreatNews, lucrez în presa centrală din 2008 și am scris pentru publicații precum Yahoo News România, ziarul „Evenimentul Zilei”, site-ul turism.evz.ro sau revista „National Geographic România”. Scriu cu plăcere reportaje și portrete pe care le ilustrez adesea cu fotografii și cred că baza meseriei de jurnalist stă în munca de teren și în discuțiile cu oamenii. Mă interesează în special temele sociale, drepturile omului, egalitatea de șanse, diversitatea culturală și domenii precum știința și turismul.