Ce n-a apărut la TV! Magia României în două clipuri care-ți fac poftă de drumeție

FOTO: Captură Vimeo
FOTO: Captură Vimeo

În urmă cu mai mulți ani, ministrul delegat pentru IMM, Turism și Mediu de Afaceri, Maria Grapini, anunța că ar dori să schimbe brandul turistic al României, celebra „frunză” a Elenei Udrea. Fost ministru al Turismului, Elena Udrea, înainte de a se refugia în Costa Rica, anunța că pentru acest lucru ar fi nevoie de un buget de zeci de milioane de euro.

„Arată incapacitatea înțelegerii mecanismelor europene – pentru că, dacă noi am renunța la brandul pe care l-am folosit până acum, ar trebui să dăm toți banii înapoi pe care i-am cheltuit deja. (…) Vorbim de zeci de milioane de euro. În plus, nici nu am putea face un al doilea brand pe bani europeni. Vorbim de o decizie care ar putea costa România 75 de milioane de euro”, declara, în 2013, Elena Udrea.

„Frunza” Elenei Udrea este una dintre cele cel puțin opt campanii desfășurate în ultimii 26 de ani, la inițiativa Guvernului, pentru promovarea României ca brand turistic. S-au investit zeci de milioane de euro și dolari și cu toate acestea, potrivit unor studii sociologice, nici chiar românii nu își mai amintesc vreun clip sau vreun imn al celor opt campanii. Străinii nici atât.

Vă prezentăm două clipuri realizate cu buget redus, despre care probabil nu ați auzit sau pe care nu le-ați văzut și care cu siguranță ar cuceri mult mai mulți turiști străini decât toate campaniile pe care le-a realizat guvernele de până acum.

Primul e proaspăt, e postat în urmă cu aproximativ trei săptămâni și îi aparține lui Stanly, un specialist în graphic design, product design, projection mapping, motion graphics și photo retouching. Lucrează la Publicis Moldova. Pentru realizarea clipului a avut nevoie de o dronă, benzină pentru mașină și o iubită înțelegătoare, care l-a plimbat și l-a așteptat.  Apăsați butonul „HD” și selectați 1080p, pentru imagini clare.

Transilvania from Stanly on Vimeo.

Al doilea clip îi aparține lui Mathieu Le Lay, un regizor francez specializat în producțiile despre natură, care a studiat cinematografia în Franța și Marea Britanie, iar producțiile sale au câștigat numeroase premii internaționale.

Imaginile îți taie respirația și sunt din Parcul Național Apuseni și din diverse locuri din Transilvania, Maramureș și Bucovina. Ghid prin România, personaj în film și narator a fost Larisa Oltean, o tânără din Sibiu, care a studiat Artele la Cluj.

SOARE ÎN INIMĂ from Mathieu Le Lay on Vimeo.

Cărți pe care trebuie să le citești într-o viață