Ce li se pregăteşte şoferilor din România: alcolock la bord, şofat asistat de la 17 ani, adio antiradare

limita_de_viteza
Parlamentul European a propus 103 recomandări pentru creşterea siguranţei traficului rutier, multe dintre acestea regăsindu-se şi în Strategia Naţională pentru Siguranţă Rutieră 2011-2020, despre care vorbeşte intens presa centrală în ultimele zile şi care va fi dezbătută de Guvernul României. Obiectivul e îndrăzneţ: reducerea la jumătate a numărului de decese în urma accidentelor de circulaţie. Great News a analizat această listă şi îţi arată care sunt principalele recomandări ale europarlamentarilor, cu mari şanse de a deveni articole de lege în scurt timp.

Principalele modificări propuse:

  1. limită maximă de viteză în zonele rezidenţiale: 30 km/h;
  2. tinerii să aibă şansa de a conduce de la 17 ani, însă timp de un an de zile (până la majorat) să fie asistaţi de un şofer adult, care stă pe scaunul din dreapta;
  3. teste de vedere din zece în zece ani pentru şoferii sub 65 de ani şi la fiecare cinci ani pentru cei peste 65 de ani;
  4. concentraţia acceptată de alcool în sânge trebuie să fie zero. Parlamentul recomandă instalarea de dispozitive alco-lock pe automobile;
  5. o legislaţie comună şi clară care să stabilească intervalul şi condiţiile de utilizare a cauciucurilor de iarnă. Recomandarea este să se ţină cont de condiţiile meteo din fiecare dintre statele membre;
  6. producerea, importul şi distribuţia de aparate antiradar (detectoarele de radar) să fie interzise;
  7. stabilirea unei liste de medicamente care afectează capacitatea de a conduce şi interzicerea şofatului în perioada în care şoferul se tratează cu aceste medicamente (deşi controlul va fi dificil, noi aparate ar fi necesare, de tipul alcooltestului);
  8. măsuri speciale de protecţie a motocicliştilor (parapeţi speciali, cu dublă protecţie, pe unele drumuri; eliminare capcanelor urbane – drumuri pavate, capace de canal peste nivelul carosabilului etc).

35.000 de decese într-un an. Risc uriaş pentru motociclişti

În fiecare an, 35.000 de persoane din Europa îşi pierd viaţa în accidente de circulaţie. Alte 1,5 milioane de europeni sunt răniţi grav în urma evenimentelor rutiere.

Cea mai gravă situaţie este semnalată la capitolul siguranţa motocicliştilor. Statistica arată că, pe distanţe egale, riscul ca un motociclist să moară în urma unui accident rutier este de 18 ori mai ridicat decât în cazul unui automobilist, de şapte ori mai ridicat decât în cazul unui biciclist şi de nouă ori mai mare decât un pieton.

Statistica mai arată că, chiar şi din motive de siguranţă, statele europene au nevoie de mai multe autostrăzi. 55% dintre accidentele de circulaţie au loc pe drumurile din afara oraşelor, 36% în oraşe şi doar 6% pe autostrăzi.

Până în 2020, Uniunea Europeană speră să reducă la jumătate numărul de decese survenite în urma accidentelor rutiere (de la 35.000 la sub 18.000).

Dacă ți-a plăcut acest articol, dă-ne un like pe pagina noastră de Facebook. Cu un simplu Like ești înscris automat în concursul săptămânal, la care poți câștiga, la alegere, una dintre cărțile descrise de noi AICI (lista cărților).

Sursă foto: freefoto.com