Ce acte trebuie să ai pentru a înscrie în România o mașină adusă din Germania

Germania este țara din care sosesc în România cele mai multe mașini second-hand. Chiar dacă cei mai mulți dintre români cumpără mașinile prin intermediari români care se ocupă exact cu acest lucru, există și persoane care aleg să se deplaseze în Germania pentru a alege ele mașina.

În acest articol, explicăm demersurile pe care trebuie să le parcurgă un român care vrea să înscrie în circulație o mașină adusă din Germania.

Pasul 1

Primul pas este vizita la RAR. Cel mai bun sfat este să faceți o rezervare imediat după ce ați cumpărat mașina, fie că ați făcut această tranzacție în țară sau în străinătate. Actele necesare sunt cartea de identitate (buletinul) proprietarului, brief-ul mare al mașinii și o cerere de activitate RAR.

Registrul Auto Român vă va elibera cartea de identitate a mașinii, dar și certificatul de autenticitate, dar și prima inspecție ITP.

Cum, după eliminarea taxei auto, procedurile de la RAR durează extrem de mult (ar trebui să vă luați o zi liberă de la muncă), puteți apela la o firmă care întocmește toate aceste acte necesare RAR, dar și merge la registru cu mașina dumneavoastră și vă returnează cartea mașinii, certificatul de autenticitate și ITP-ul. Găsiți mai multe informații AICI.

Pasul 2

O fișă și o cerere de înmatriculare pot fi obținute de la un birou de copiat acte. Un operator din birou îți poate completa la mașina de scris datele tale și ale mașinii. Apoi, trebuie să închei o asigurare auto pe o perioadă de minimum șase luni.

Pasul 3

Urmează o vizită la primărie, pentru a declara mașina și a o lua pe numele propriu. Va trebui să ai la tine contractul de vânzare cumpărare în original și în copie, cartea mașinii de la RAR în original și în copie, actul de identitate (buletinul) în original și în copie, fișa de înmatriculare auto în original și în copie și o cerere tip pe care o vei primi chiar de la primărie.

Pasul 4

Se plătește apoi – prin internet banking, virament, mandat poștal sau cash la casieriile Trezoreriei sau la DRPCIV – o taxă de 37 de lei. Atenție! Această taxă nu se poate plăti și la CEC, cum se întâmpla în urmă cu câțiva ani.

Pasul 5

Urmează și ultimul pas, întocmirea și depunerea la DRPCIV a dosarului pentru înmatricularea mașinii. O să ai nevoie de cererea de înmatriculare auto, fișa de înmatriculare vizată de primărie, asigurarea auto obligatorie (RCA pe minim 6 luni) + copie, documentul de proprietate (contractul de vânzare-cumpărare), brief mare, brief mic, ITP de la RAR, certificatul de autenticitate de la RAR, plăcuțele din Germania, chitanța de la taxa pentru certificatul de înmatriculare. În plus, se plătește o taxă de numere în valoare de 40 de lei. Dacă vă doriți un număr anume, se poate verifica disponibilitatea acestuia și veți plăti 85 de lei (taxă pentru număr preferențial).

Și cozile din serviciile de înmatriculări sunt destul de mari, așa că vă recomandăm fie să vă luați liber pentru această activitate, fie să apelați la o firmă specializată în înmatriculări auto.

Jurnalist GreatNews, Dan Arsenie lucrează în presa centrală din 2007 şi a scris pentru publicaţii ca Evenimentul Zilei, realitatea.net şi Yahoo News România. Scrie cu pasiune reportaje şi portrete jurnalistice şi acordă o atenţie ridicată promovării oamenilor frumoşi şi a locurilor frumoase din România.