Cazul Mitchell. Lecție pentru părinții din Pitești care l-au alungat pe copilul cu ADHD

Săptămâna trecută, elevii unei clase a VII-a din Școala „I.L. Caragiale” din Pitești, susținuți de părinți, au refuzat să intre, timp de mai multe zile consecutiv, la ore, susținând că nu mai acceptă să învețe în aceeași clasă cu un coleg care ar suferi de tulburare de hiperactivitate de atenție (ADHD).

Elevii au protestat pe holul școlii împreună cu părinții lor. Au purtat pancarte și au cerut să fie transferat la o altă școală colegul lor.

Tot săptămâna trecută, Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilități a depus o plângere penală la Parchet, pentru șantaj, incitare la ură sau discriminare împotriva a patru părinți care și-ar fi instigat copiii să protesteze față de colegul lor cu ADHD.

Zilele acestea, a ajuns virală pe internet povestea unui tânăr de 20 de ani, din București, care a ajuns să se târască pe scări pentru a coborî și pentru a ajunge acasă, după ce vecinii i-au distrus rampa pe care o asociație de caritate a construit-o pentru a-l ajuta să coboare și să urce cu scaunul rulant.

Locatarii spun că au distrus rampa pentru că „nu au fost consultați”. „Nu era pusă ca lumea”, a declarat unul dintre locatari.

„Am stat sus, acolo și mă uitam cum o distrugeau. Prima dată am simțit teamă pentru că toți țipau la mine”, a declarat Ioan Săvulescu jurnaliștilor.

Sunt doar două cazuri din România, două povești recente din multele cu oameni marginalizați, dați afară din grupă, izolați în scară, izgoniți din „echipă”. Sunt reacțiile discriminatorii ale unor bunici și părinți pe care le copiază copiii. Și după cum ne arată cazul de la Pitești, cei mici le pun deja în practică.

Vă prezentăm un exemplu despre cum se face, cu adevărat, integrarea în societate. Este povestea lui Mitchell, un înfocat fan al baschetului de mic. Performanță nu a putut face pentru că suferă de o boală mintală.

Antrenorul echipei liceului Coronado, din Texas, a aflat de pasiunea lui și a decis să-l ia în echipa tehnică. Însă, la un moment dat, s-a gândit chiar să-l bage în echipă, într-un joc cu un alt liceu. Nici nu conta că pierdea echipa lui, pur și simplu a vrut să-i facă o supriză, o bucurie. Habar n-avea ce va urma și ce reacții va stârni.

În ultimele minute a intrat Mitchell. I s-a spus să stea lângă coșul adversarilor și așa a făcut. A ratat de foarte multe ori. Cu 13 secunde înainte de terminarea meciului, unul dintre adversari i-a oferit mingea, iar Mitchell a înscris. A fost delir printre colegii lui de echipă și în tribune. S-au bucurat și adversarii alături de el.

Concluzia acestei povești îi aparține jucătorului din echipa adversă care i-a pasat mingea lui Mitchel și și-a explicat gestul: „Am fost învățat să-i respect pe toți cei din jurul meu la fel cum sunt și eu respectat!”.

Dacă v-a plăcut acest articol, alăturați-vă, cu un Like, comunității de cititori de pe pagina noastră de Facebook.

Alte articole pe aceeași temă:

Bolnavii psihic dintr-o comună vasluiană fac brânză olandeză

https://greatnews.ro/chinul-unui-tanar-in-scaun-rulant-caruia-vecinii-i-au-distrus-rampa-de-acces/