Câți tineri consumă alcool atunci când ies în oraș

Consumul de alcool in oras in randul tinerilor

Aproape 6 din 10 tineri ies cel puțin o dată pe lună în oraș, pentru a consuma băuturi alcoolice, se arată într-un studiu realizat de Starcom MediaVest Group, în colaborare cu platforma de research iVox.

Studiul a fost realizat pe un număr de 445 de tineri din generația Y. Targetul îl constituie tinerii cu vârste cuprinse între 20 și 30 de ani, din mediul urban mare, utilizatori de internet și consumatori de băuturi alcoolice.

Studiu arată că 56% dintre tinerii chestionați ies cel puțin lunar în baruri, pub-uri, cafenele sau cluburi. 33% dintre aceștia merg în baruri sau pub-uri, 48% în cafenele, iar 19 % în cluburi.

Când vine vorba de băuturi alcoolice, pentru generația Y acestea sunt în mod special prezente atunci când participă la evenimente sociale, ca nunți sau botezuri, sau când ies în oraș prin baruri sau cluburi, alături de grupul de prieteni. 75% dintre ei susțin că aleg din câteva branduri favorite pe care le consumă de obicei, iar cele mai populare băuturi sunt whiskey-ul și vodka.

Un procent de 62% dintre respondenți consumă băuturi alcoolice pentru a se energiza în timpul petrecerilor, dar și în momentele în care se strâng spontan cu prietenii. Printre brandurile preferate de băuturi alcoolice se numară Jack Daniel’s, J&B, Ballantine’s, Johnnie Walker, Absolut, Finlandia și Bailey’s.

De asemenea, potrivit aceluiași studiu, 7 din 10 tineri cheltuiesc pe băutură cel mult 100 de lei atunci când ies în oraș. Același număr de tineri alocă 200 de lei sau chiar mai puțin pentru cheltuielile unei petreceri acasă.

Majoritatea tinerilor preferă băuturile combinate, doar 16% le beau seci. 31% dintre tineri combină băuturile alcoolice cu sucuri naturale, 19% le beau sub formă de cocktail-uri, iar 7% preferă shoturile. Acestea sunt cel mai des consumate în baruri sau cluburi.

Shoturile marchează un moment de apropiere între membrii grupului, dar și cea mai bună metodă de a ieși din tipare. 11% dintre tineri văd shoturile că warm-up pentru ieșirile în oraș.

Studiul mai arată că prietenii, petrecerile și internetul reprezintă principalele surse de informare ale tinerilor cu privire la băuturile alcoolice, iar gustul, prețul, renumele brand-ului și recomandarea prietenilor sunt principalele criterii de selecție. Recomandarea barmanului sau design-ul produsului nu au o importanță așa de mare.

 

Dacă v-a plăcut acest articol, alăturați-vă, cu un Like, comunității de cititori de pe pagina noastră de Facebook.

Recomandările editorilor GreatNews: