Cât au întârziat trenurile CFR anul trecut

trenuri anulate tren cfr călători
FOTO: Facebook/CFR Calatori

În Japonia, o companie feroviară și-a cerut scuze pentru că un tren a plecat mai devreme cu 20 de secunde. Trenurile CFR Călători au avut anul trecut întârzieri cumulate de peste 4,53 de milioane de minute, echivalentul a 8,6 ani.

În 2017, trenurile companiei feroviare de stat au înregistrat întârzieri de 4,47 milioane de minute, potrivit profit.ro.

Ca o comparație, în Ungaria, întârzierile trenurilor au totalizat 1,8 milioane de minute anul trecut, echivalentul a trei ani și jumătate. Uniunea Europeană a reglementat și a cerut statelor membre să acorde despăgubiri călătorilor afectați de întârzieri, însă CFR Călători, respectiv Ministerul Transporturilor, au obținut derogări până în anul 2024, după ce au invocat o stare precară a infrastructurii feroviare.

Au fost doar 70 de călători care au primit anul trecut înapoi 35% sau 50% din costul biletului. Însă nu pe rutele interne, ci pe cele internaționale pe care circulă CFR Călători.

Sindicatele din sectorul feroviar organizează astăzi un miting de protest la Ministerul Transporturilor, urmat de un marș până la Guvern.

Ei cer finalizarea şi adoptarea Statutului Personalului Feroviar, salarii decente la societăţile feroviare care să reflecte pregătirea profesională şi responsabilităţile personalului, acordarea clauzelor suspendate, cuprinse în contractele colective de muncă, finanţarea corectă a infrastructurii feroviare astfel încât salariile personalului să fie asigurate din fonduri bugetare, regândirea taxei de utilizare a infrastructurii (TUI) pentru reducerea acesteia la valorile care se practică în Europa şi susţinerea de către statul român a investiţiilor importante în achiziţia de material rulant nou.

De asemenea, sindicaliştii mai doresc promovarea în regim de urgenţă a unei strategii pe termen mediu şi lung cu privire la dezvoltarea sectorului feroviar – modernizarea infrastructurii feroviare şi a materialului rulant, echilibrarea celor două moduri de transport terestru – feroviar şi rutier, recuperarea supra-accizei din combustibilul utilizat la transportul feroviar, redefinirea criteriilor de performanţă a managementului privat – criteriile preponderente să fie cele tehnice, reorganizarea structurală a căii ferate într-un sistem integrat de tip holding şi regândirea politicii bugetare a societăţilor feroviare, prin elaborarea de bugete multianuale pentru susţinerea marilor investiţii.

Reporter Greatnews, Ionuț Fantaziu a fost jurnalist în redacțiile Opinia Studențească, Ziarul de Iași, Evenimentul zilei, Yahoo News și a colaborat cu diverse publicații din domeniul științei și tehnologiei.