Care sunt riscurile dacă nu treceți la anvelopele de vară

FOTO: Bridgestone
FOTO: Bridgestone

Specialiștii de la Bridgestone, unul dintre cei mai importanți producători de anvelope, au demonstrat care sunt riscurile dacă nu trecem la cauciucurile de vară, după ce se încălzește afară.

Sunt mulți șoferi care după ce se încălzește nu trec la anvelopele de vară. „Spre exemplu, aproape 10% dintre șoferii italieni rămân cu anvelopele de iarnă peste vară și această cifră crește la 18% în Danemarca”, spun specialiștii Bridgestone, potrivit Digi24.

Anvelopele sunt fabricate dintr-o compoziție care le conferă proprietatea de a rămâne moi și flexibile la temperaturi scăzute și au aderență în aceleași condiții nu doar pe zăpadă, ci și pe suprafețe uscate, umede și cu gheață. Pe măsură ce cresc temperaturile, anvelopele de iarnă își pierd aceste avantaje.

În schimb, cauciucurile de vară sunt făcute dintr-o compoziție care le conferă aderență pe șosele la temperaturi ridicate. De asemenea, sunt vizibile calitățile acestora în anotimpul cald la frânare, manevrabilitate sau rezistență la uzură.

„În jur de 43% dintre șoferii europeni trec la anvelope de iarnă pentru sezonul rece, cu diferențe uriașe în funcție de regiune. În timp ce 92% dintre polonezi și 88% dintre germani conduc cu anvelope de iarnă, cifrele scad la 23% în Franța și la doar 8% în Marea Britanie. La modul general, folosirea anvelopelor de iarnă în Europa este în creștere, în parte datorită vremii total neprevăzute pe timp de iarnă din ultimii ani, dar și ca urmare a noilor reglementări naționale de siguranță rutieră”, mai spun specialiști de la Bridgestone. Iată și o demonstrație făcută de Bridgestone:

Dacă v-a plăcut acest articol, alăturați-vă, cu un Like, comunității de cititori de pe pagina noastră de Facebook.

Recomandările editorilor GreatNews: