Care sunt pașii pentru înființarea unui PFA și cât costă

foto:pixabay.com
foto:pixabay.com

Dacă vrei să lucrezi independent în domeniul tău și nu ai o firmă, vei avea nevoie de un PFA. Procedura este una relativ simplă și din fericire presupune și costuri mult reduse. În plus, îți vom explica în articolul de față care sunt pașii de urmat pentru înființarea unui PFA.

Conform legislației din acest moment pot deveni PFA toți cetățenii care au împlinit 18 ani și au pregătire profesională în domeniul în care vor să fie autorizați.

Costurile înființării unui PFA –  avantaje și dezavantaje

După cum vă spuneam și mai devreme, costurile unui PFA sunt mult reduse tocmai pentru a fi accesibil oricui. Cele mai multe taxele au fost eliminate și astfel costurile sunt doar cele pentru specimenul de semnătură la notar respectiv doar 60 RON.

Printre principalele avantaje ale unui PFA se numără contabilitatea simplificată și procedurile mai facile de înființare sau desființare dar și alte avantaje față de un SRL,  motiv pentru care tot mai mulți români au înființat PFA-uri în ultimii ani.

Dezavantajele ar fi legate de dările datorate la stat. Modificările legislative au crescut povara fiscala a unui PFA astfel ca o microintreprindere cu o cifră de afaceri mică ajunge să plătească în unele cazuri mai puțin ca o persoană fizică autorizată. Un PFA plătește  impozitul pe venit de 10% dar și contribuții sociale respectiv 10% contribuția pe asigurări sociale de sănătate și 25% contribuția de asigurări sociale, dacă veniturile obținute depășesc plafonul de 12 salarii minime brute pe economie adică 26.760 lei  în anul 2020.

Contribuabilul alege baza de calcul a CAS-ului dar nu poate fi mai mică de 12 salarii minime brute pe economie. Contribuția de asigurări sociale de sănătate se datorează la 12 salarii minime brute pe economie iar dacă nu se depășește plafonul, contribuabilul poate opta pentru plata contribuțiilor sociale obligatorii.

Ce acte ai nevoie pentru înființarea unui PFA

Pentru înființarea unui PFA vei avea nevoie de o copie a buletinului sau pașaportul lui în două exemplare,  dar și o copie după dovada de proprietate pe care trebuie să scrii că e conform cu originalul. Mai este nevoie și de certificatul de atestare fiscală în original în termen de valabilitate,  acesta reflectă modul de îndeplinire a obligațiilor de plată a impozitelor taxelor contribuțiilor și a altor venituri datorate.

Vei mai avea nevoie de acordul asociației de proprietari  dar și de contractul de comodat în cazul în care nu sunteți proprietarul locului în care vă veți desfășura activitatea.

Documentul care să ateste pregătirea profesională –  poate fi o diplomă sau un certificat ori adeverință prin care se dovedește absolvirea unei instituții de învățământ sau certificat de calificare profesională sau de absolvire a unei forme de pregătire profesională.

Veți mai avea nevoie de o cerere de înregistrare,  o declarație tip pe propria răspundere  dar și specimenul de semnatura al persoanei fizice autorizate în original.

 

Jurnalist GreatNews, Dan Arsenie lucrează în presa centrală din 2007 şi a scris pentru publicaţii ca Evenimentul Zilei, realitatea.net şi Yahoo News România. Scrie cu pasiune reportaje şi portrete jurnalistice şi acordă o atenţie ridicată promovării oamenilor frumoşi şi a locurilor frumoase din România.