Bucureștiul are un nou logo. Ce reprezintă simbolul câștigător

ateneul român

Ateneul Român. Foto: Pixi (Wikimedia Commons)

Concursul pentru realizarea unui logo reprezentativ al Bucureștiului, organizat de Primăria Capitalei, are un nou câștigător.

După ce lucrarea declarată inițial câștigătoare a fost descalificată din cauza unor suspiciuni de plagiat, juriul concursului a desemnat un nou învingător în persoana lui Alexandru Mihai Nenciu, a cărui propunere de logo era următoarea clasată în funcție de punctaj, a anunțat în această dimineață PMB.

În prezentarea materialului propus spre jurizare, Alexandru Mihai Nenciu susține că a pornit de la ideea de a crea un logo care să condenseze, grafic și vizual, un cumul de valori reprezentative pentru bucureșteni – istorice, culturale, sportive și economice.

„Logo-ul creat de mine încearcă să spună o poveste, să reconstituie etapele unei istorii, prin reprezentarea simplificată a patru edificii-simbol ale Bucureștiului: Arcul de Triumf, Palatul CEC, Ateneul Român și Arena Națională. Logo-ul nu este altceva decât un vector de transmitere a identității colective”, a menționat autorul.

Pentru a se evita situații de genul celei întâlnite la primul logo declarat câștigător, organizatorii concursului au decis, de comun acord cu membrii juriului, ca înmânarea propriu-zisă a premiului și semnarea contractului de cesiune a drepturilor de autor să aibă loc în termen de 7 zile de la comunicarea publică a deciziei.

Primul logo desemnat câștigător (dreapta) semăna izbitor cu cel al orașului Taipei (stânga)

Câștigătorul va fi validat doar dacă în acest interval, în care lucrarea va fi expusă public pe site-ul Primăriei Municipiului București și pe pagina de Facebook, nu apar sesizări pertinente privind un eventual plagiat sau similitudine cu un alt logo existent.

În cazul în care decizia rămâne definitivă, acest lucru va fi comunicat public pe data de 12.05.2017, moment în care vor fi publicate în mediul online toate lucrările participante la concurs. În funcție de aprecierea pe care o vor primi din partea publicului, unele dintre acestea vor primi premii simbolice pentru popularitate, iar autorii vor fi incluși într-o bază de date pentru a fi solicitați pentru lucrări viitoare de grafică de către instituțiile subordonate ale Primăriei Capitalei.

Dintr-un total de 230 de înscrieri au fost validate 204, care au fost punctate de juriu în funcție de 5 criterii: relevanța pentru tema concursului; design atractiv; originalitate (îmbinarea elementelor legate de tradiția istorica a Bucureștiului cu tendințele actuale); funcționalitate (vizibilitate si lizibilitate, să fie ușor recognoscibil, să poată fi imprimat și pe suprafețe mici fără să se piardă detalii esențiale); adaptabilitate (să permită declinarea ulterioară a unor branduri sectoriale).

În perioada imediat următoare vor fi făcute publice toate lucrările care s-au încadrat cu succes, fie și parțial, în tema concursului.

Noul logo al Bucureștiului. Foto: PMB (Facebook)

Alături de primarul general Gabriela Firea, din juriu au făcut parte: Prof. Mircia Dumitrescu, membru corespondent al Academiei Române, secția de Arte, Arhitectură și Audiovizual; Adrian Majuru, directorul Muzeului Municipiului București; Anca Boeriu, lector la departamentul Grafică al UNARTE; Dr. Vladimir Nicula, lector la Universitatea de Arhitectură și Urbanism Ion Mincu; Ioana Ciocan, Vicepreședinte Uniunea Artiștilor Plastici; Dochița Zenoveiov, brand innovator, „INOVEO”; Bogdan Naumovici, managing partner „23 Communication Ideas”; Corina Vințan, managing partner „Links Associates”; Mirel Palada, sociolog.

Noul logo al Bucureștiului. Foto: PMB (Facebook)

Dacă v-a plăcut acest articol, alăturați-vă, cu un Like, comunității de cititori de pe pagina noastră de Facebook.


Cele mai noi articole ale noastre:

Exit mobile version