Soții Laura și Liviu Rogojan și-au lansat în anul 2014 propria afacere: Băcănia Rod, un magazin-local situat în centrul Bucureștiului unde clienții pot nu doar să cumpere produse tradiționale românești, ci și să petrească o seară alături de prieteni.
Potrivit „Ziarului financiar”, compania New Xperience, care deţine Băcănia Rod, a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 1,25 milioane de lei, adică aproximativ 270.000 de euro. În 2016, profiul companiei a fost de 67.000 de euro.
Băcănia Rod vinde produse locale precum dulcețuri, siropuri, miere, zacuscă, salate, conserve de roșii, murături, uleiuri, specialități din carne, brânzeturi, vinuri, pâine, prăjituri, sandvișuri sau cadouri.
Printre tipurile de brânzeturi vândute se numără brânza maturată cu busuioc, brânza maturată afumată, telemeaua de vacă, telemeaua de capră sau cașcavalul cu piper.
În ceea ce privește preparatele din carne, Băcănia Rod vine salam de mangaliță, salam picant, salam vânătoresc, salam de mistreț sau cârnați de mangaliță.
Cei doi soți au lansat Băcănia într-un moment în care tot mai mulți oameni căutau produse sănătoase, preparate românești tradiționale sau care provin de la țară. Niciunul dintre ei nu avea experiență în domeniul alimentar, dar Laura lucrase în achiziții, iar soțul său în vânzări.
„Ideea deschiderii Băcăniei Rod s-a născut în octombrie 2013, iar în decursul unui an de zile am pus la punct toate detaliile și am deschis efectiv Băcănia. În acest interval, ne-am stabilit unitatea de producție pentru fabricarea conservelor cu marcă proprie (dulceață, salate, zacuscă, murături), am stabilit parteneriate cu câțiva furnizori locali de brânzeturi naturale și specialități din carne și am identificat și amenajat spațiul din strada Mendeleev, unde am deschis Băcănia”, a povestit pentru „Wall Street” Laura Rogojan, în vârstă de 38 de ani.
În momentul în care au lansat magazinul, Laura a renunțat la cariera de economist, după ce lucrase în domeniul achizițiilor timp de 15 ani.
Investiția inițială a fost de 40.000 de euro, iar ulterior cei doi antreprenori au mai investit 5.000 de euro.
La ora actuală, băcănia are în medie în jur de 700 de clienți pe lună.
„Povestea Băcăniei ROD înseamnă pasiune intensă pentru mâncarea românească, apetență pentru gusturi desăvârșite, dorință de a reînvia obiceiurile culinare vechi. Meșteșugim cu drag produsele proprii, le completăm cu ale altor artizani culinari și le prezentăm într-un cadru modern, urban. Credem în gusturile simple românești, așa cum erau ele odată, așa cum le-am cunoscut și cu care am crescut. Credem în recunoștința față de rodul pământului și în unicitatea produselor artizanale”, se arată pe siteul băcăniei.
Băcănia Rod se află pe strada Mendeleev 2, în vecinătatea Pieței Amzei, la doar câțiva pași de Ateneul Român, într-o zonă liniștită, boemă și accesibilă: „Aproape de centrul vibrant al orașului, dar într-o zonă cu istorie și tradiție, acest spațiu exprimă cel mai bine cine suntem și ceea ce facem. Aducem în prezent obiceiurile, tradițiile și meșteșugurile vechi, într-o formă contemporană, urbană”.
Dacă v-a plăcut acest articol, alăturați-vă, cu un Like, comunității de cititori de pe pagina noastră de Facebook.
Dacă folosești des Instagram, poți găsi o mulțime de lucruri interesante postate de GreatNews pe contul nostru, accesibil la linkul de mai jos: