Apple a cumpărat Shazam. Cât a plătit gigantul IT american?

Apple a cumpărat Shazam. Foto: Aaron Scheibner / Flickr
Apple a cumpărat Shazam. Foto: Aaron Scheibner / Flickr

Apple a cumpărat compania britanică Shazam, care a dezvoltat o populară aplicație de recunoaștere a melodiilor, revoluționând industria muzicală.

Apple a plătit 400 de milioane de dolari pentru Shazam, care urmează să fie integrată în serviciul Apple Music.

”Apple Music și Shazam se potrivesc de minune, împărtășind o pasiune pentru descoperirea muzicii și oferirea unor experiențe muzicale grozave tuturor utilizatorilor noștri”, a anunțat compania americană Apple.

Niciuna dintre cele două părți nu a confirmat faptul că tranzacția a fost de 400 de milioane, însă aceasta a fost vehiculată de mai multe surse din industria IT, fiind mai puțin de jumătate din valoarea de 1 miliard de dolari la cât fusese evaluată compania Shazam în 2015.

”Shazam este una dintre cele mai populare aplicații din lume, fiind folosită de sute de milioane de oameni din toată lumea și nu ne putem imagina o casă mai bună pentru Shazam decât Apple, unde își poate continua inovațiile”, a spus un purtător de cuvânt al Shazam, companie fondată în 1999.

Este cea mai importantă achiziție făcută de Apple de la cumpărarea companiei de căști audio Beats Electronics, în 2014.

Shazam creează ”amprente acustice” ale melodiilor și oferă informații despre acestea, cât și link-uri de unde puteți cumpăra sau asculta cântecul. Aplicația a fost descărcată de mai mult de un miliard de ori în istorie și este deja folosită de asistentul Apple Siri, permițându-le utilizatorilor iPhone să întrebe: ”Ce cântec este acesta?”

Chiar dacă este foarte popular printre utilizatori, Shazam nu a făcut prea mulți bani, în 2016 compania anunțând venituri de 54 de milioane de dolari.

Shazam a luat naștere la Londra, unde mai multor prieteni le-a venit ideea să creeze o aplicație, după ce nu reușeau să identifice numele melodiilor pe care le ascultau la radio. Shazam a început înainte de apariția smartphone-urilor și a iTunes. La început, utilizatorii trebuiau să sune la un număr de telefon, apoi să apropie telefonul de radio și să aștepte un SMS cu numele cântecului.