A început trasarea marcajelor rutiere pe lotul 2 al autostrăzii Buzău – Focșani, iar acest sector ar putea fi deschis chiar de anul acesta, mai devreme decât era stabilit, a anunțat Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
„Lotul 2 (Vadu Pașii – Râmnicu Sărat) al autostrăzii Buzău – Focșani (secțiune a A7) are o lungime de 30,8 km iar termenul contractual de finalizare este luna aprile 2025. Însă, în ritmul actual, circulația și pe acest lot va fi deschisă anul acesta”, a scris Pistol pe pagina sa oficială de Facebook.
Acest lot este realizat de constructorul Spedition UMB, una dintre cele mai mari companii de construcții din România.
„În paralel antreprenorul român continuă așternerea ultimelor porțiuni de asfalt iar ulterior va finaliza trasarea marcajelor pe întregul lot”, a mai transmis Pistol.
Autostrada Buzău-Focșani începe din partea de nord a municipiului Buzău și se termină în partea de nord a municipiului Focșani. Traseul trece adiacent de localitățile Vadu Pașii, Cochirleanca, Ziduri, Valea Râmnicului, Râmnicelu și Municipiul Râmnicul Sărat, localități ce aparțin județului Buzău, și de localitățile Sihlea, Gugești, Slobozia Ciorăști, Milcovul, Răstoaca, Vânători, Câmpineanca, orașul Odobești și municipiul Focșani, din județul Vrancea.
Lungimea traseului Autostrăzii Buzău-Focșani pe teritoriul județului Buzău este de 45,45 kilometri, iar lungimea traseului Autostrăzii Buzău-Focșani pe teritoriul județului Vrancea este de 36,98 kilometri, se arată pe site-ul CNAIR.
Obiectivele specifice ale proiectului:
Construirea a 82,44 km de autostrada și se împarte în 4 loturi distincte:
Lot 1-Buzău (Autostrada Ploiești-Buzău) și Vadu Pasii (Drum de legătură către DN2)-km 0+000-km 4+600 (lungime 4,60 km );
Lot 2-Vadu Pasii (Drum de legătură către DN2)-Râmnicu Sărat (DN 22)-km 4+600-km 35+400 (lungime 30,80 km);
Lot 3- Râmnicu Sărat (DN22)-Mândrești Munteni (DN23)-km 35+400-km 71+500 (lungime 36,10km );
Lot 4-Mândrești Munteni (DN23)-Focșani (DN2)-km 71+500-km 82+440 (lungime 10,94).
Pentru acest proiect viteza de proiectare prevazuta este de 140 km/h. Nodurile rutiere de tip A sunt proiectate la viteza de 80km/h, iar cele de tip B la viteza 60 km/h.
Scopul proiectului este construirea următoarelor obiective:
82,44 km de autostradă;
41 de poduri și pasaje;
6 noduri rutiere;
4 spații de servicii;
2 parcări de scurtă durată;
2 centre de întreținere și coordonare.
Suplimentar, în cadrul proiectului se are în vedere înființarea a 79 perdele antiinzăpezire, din care 33 în judetul Buzău și 46 în județul Vrancea, amplasate pe partea stângă a drumului, cu excepția nodurilor rutiere de legătură cu DN22, 2N și DJ 205R, unde acestea sunt amplasate și pe partea dreaptă. De la km 75+000 la km km 81+000 perdelele forestiere propuse sunt pe partea dreaptă.
Valoarea totală a proiectului este de 1,76 miliarde de lei, din care valoarea fondurilor europene aferente PNRR este de circa 1,5 miliarde de lei.
Dacă folosești des Instagram, poți găsi o mulțime de lucruri interesante postate de GreatNews pe contul nostru, accesibil la linkul de mai jos: