A fost atribuit contractul pentru cel mai lung tunel rutier din România. Ce lungime are și unde va fi construit

Imagine cu rol ilustrativ în care poate fi văzut vechiul tunel Lacu Roșu (județul Neamț), deschis în 1918 și închis în 2005. Foto: FORTEPAN / Romák Éva (1941)

A fost atribuit cel mai scump contract de infrastructură rutieră din România, a anunțat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii. Este vorba de un contract cu o valoare de 6,62 miliarde de lei (fără TVA), care prevede și construcția tunelului Meseș (2,89 km), care va fi cel mai lung tunel de pe o autostradă din România.

În total, contractul prevede construcția a 41 de kilometri de autostradă din secțiunile Poarta Sălajului-Zalău și Zalău-Nușfalău din Autostrada Transilvania (A3). Contractul a fost câștigat de o asociere de firme din Turcia (Makyol Insaat Sanayi Turizm Ve Ticaret AS – Ozaltin Insaat Ticaret Ve Sanayia AS).

Asocierea de firme turcești are la dispoziție 78 de luni (18 luni proiectare, 60 de luni execuție) pentru a construi cei 41 de kilometri de autostradă. Pe traseul acestui sector al Autostrăzii A3 vor fi construite inclusiv 65 de viaducte, poduri și pasaje, în lungime totală de aproximativ 13 km. Procedura pentru semnarea contractului va putea începe în termen de 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații.

Sursa: Pagina de Facebook Sorin Grindeanu

Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a declarat și el că acesta este cel mai mare proiect de infrastructură rutieră din istoria Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). În afară de cele 65 de viaducte, poduri și pasaje, secțiunea va include cel mai lung tunel rutier din țară – Tunelul Meseș (2,89 km lungime), care va fi proiectat la o viteză de 120km/h și va asigura traversarea munților Meseș, în apropiere de orașul Zalău. Tunelul va fi amplasat în zona de sud-vest a Municipiului Zalău în județul Sălaj (Zalău și Românași).

„Sper să nu mai existe alte contestații și, după expirarea termenului legal de depunere a acestora (10 zile), poate fi demarată procedura de semnare a contractului”, a mai declarat Scrioșteanu.

Finanțarea lucrărilor este asigurată din fonduri europene nerambursabile prin Programul Transport 2021-2027. La ora actuală, cel mai lung tunel rutier din România este tunelul Capra-Bâlea de pe Transfăgărășan. Lung de 884 de metri, acesta a fost inaugurat în anul 1972.

Foto: FORTEPAN / Romák Éva (1941)

Dacă folosești des Instagram, poți găsi o mulțime de lucruri interesante postate de GreatNews pe contul nostru, accesibil la linkul de mai jos:



Cele mai noi articole ale noastre:

Exit mobile version