Mașinile de topit zăpada sunt tot mai folosite în Occident, în timp ce în România se trăiește, după fiecare ninsoare puternică, sub nămeți.
Ninsorile iau astăzi o pauză în România, însă de la începutul săptămânii viitoare vor reveni în sud-estul țării și în Capitală. Se așteaptă cel puțin 30 de centimetri de zăpadă în aceste regiuni.
Cum ninsorile din ultima vreme au fost abundente, traficul din majoritatea localităților din România a fost mult îngreunat.
Autoritățile locale preferă metoda clasică de deszăpezire, care cuprinde pluguri, lopeți, excavatore și remorci, prin care zăpada este strânsă, apoi ridicată și transportată în afara orașului.
Există, însă, și alte metode. O mașină de topit zăpadă, de exemplu, poater transforma în apă chiar și 500 de tone de zăpadă pe oră.
Potrivit autorităților, cel puțin 10 milioane de metri cubi de zăpadă au căzut în București doar la ultima ninsoare, scrie Digi 24.
Ar fi nevoie de numeroase curse în afara orașului pentru a elibera străzile, însă dacă s-ar folosi utilajele de topit zăpada procesul ar fi mult mai rapid. Suedia, Finlanda, Franța, Germania, Rusia și Statele Unite folosesc deja aceste mașinării.
Utilajul topește zăpada într-o cuvă cu apă caldă, iar apoi este deversată în rețeaua de canalizare.
Un astfel de aparat costă între 35.000 și 300.000 de euro. În Bucureşti, 500 de utilaje şi 2.400 de oameni sunt alocaţi pentru deszăpezire. În total, deszăpezirea Capitalei costă 1,9 milioane de euro.
Dacă v-a plăcut acest articol, alăturați-vă, cu un Like, comunității de cititori de pe pagina noastră de Facebook.
Dacă folosești des Instagram, poți găsi o mulțime de lucruri interesante postate de GreatNews pe contul nostru, accesibil la linkul de mai jos: