AcasăÎncă o mocăniță a fost „reînviată” în România și se bucură de...

Încă o mocăniță a fost „reînviată” în România și se bucură de un succes uriaș

-

Asociația „Prietenii Mocăniței”, o echipă de voluntari din Sibiu, a reușit să refacă o parte a traseului mocăniței de pe Valea Hârtibaciului.

Refacerea traseului Mocăniței a început în 2009, când în jurul asociației s-au strâns peste 100 de voluntari. Nu lucrează nici la CFR și nici în turism. „50% sunt programatori, adică șoareci de birou în timpul săptămânii. Restul economiști, chiar șoferi de camion, istorici, îl avem pe Radu, care e inginer de structură”, spunea Mihai Blotor, unul dintre voluntari, anul trecut, pentru TVR.

Claudia Pamfiloiu, un alt voluntar, de profesie economist, a fost să învețe cum se repară șinele în Marea Britanie, la traininguri. Unii voluntarii au venit chiar din Germania, America sau Vietnam ca să schimbe o traversă, să cosească iarba de pe șine sau să vopsească un vagon.

Multe dintre unelte și le improvizează singuri. În urmă cu doi ani au reușit să obțină patru vagoane pe care le restaurează.

În 1910, mocănița de pe Valea Hârtibaciului transporta oameni și mărfuri între Sighișoara și Sibiu. În 1970 mai funcționa doar între Agnita și Sibiu, dar era folosită doar pentru transport de sfeclă, lemn și animale.

În 2001 a fost declarată închisă oficial, iar în 2007 s-a încercat lichidarea liniei și vânzarea la fier vechi. A fost momentul în care au reacționat „Prietenii Mocăniței”, care au reușit să treacă linia pe lista monumentelor istorice.

Dacă v-a plăcut acest articol, alăturați-vă, cu un Like, comunității de cititori de pe pagina noastră de Facebook.

Dacă folosești des Instagram, poți găsi o mulțime de lucruri interesante postate de GreatNews pe contul nostru, accesibil la linkul de mai jos:


Ionuț Fantaziu
Ionuț Fantaziuhttp://www.greatnews.ro
Reporter Greatnews, Ionuț Fantaziu a fost jurnalist în redacțiile Opinia Studențească, Ziarul de Iași, Evenimentul zilei, Yahoo News și a colaborat cu diverse publicații din domeniul științei și tehnologiei.

12 COMENTARII

  1. Ce a lasat mostenire imperiul Austro-Ungar tare mult ne place sa stricam. Nu are rost sa dau exemple ca Transilvania este plina de asemenea exemple. “Norocul” a fost ca de cele mai multe ori in forurile de decizie erau marea majoritate (cu exceptiile de rigoare, onorabile dealtfel) “opincari” din Vechiul Regat care au “sarit” de la coarnele plugului de lemn direct “specialisti” in toate.

    • NU FI CRETIN! OPINCAR E TA’TU. CE TOT O TINETI LANGA CU AUSTRIECII SI UNGURII? DOBITOCULE! AUSTRIECII SI UNGURII AU FURAT SI CONTINUA SA FURE CU AJUTORUL “OAMENILOR” DIRIJATI DIN AFARA TARII. NU MAI TOT AFISATI MOACELE ASTEA DE SCLAVI PE PLANTATIE. UNA-DOUA O TINE UNUL SI ALTUL CU AUSTRIECII. AUSTRIECII AU INROBIT, INJOSIT SI MANIPULAT FURAND RESURSELE, INTELIGENTA. CELE CONSTRUITE DE INROBITORI AU AVUT EFICIENTA DOAR PENTRU EI. STATUL ROMAN A PLATIT CU VARF SI INDESAT ALIPIREA ARDEALULUI, MARAMURESULUI SI BANATULUI, INSA FARA PARERI DE RAU, RESPECTAND CONDITIILE PUSE DE “ALIATII” CARE NE-AU INTORS CURUL LA NEGOCIERILE DE PACE. NICI UN ROMAN NU S-A PLANS CA AU FOST DESPAGUBITI IMPUTITII DE AUSTRIECI SI UNGURI. DUPA PRIMUL RAZBOI MONDIAL, POATE NU STIAI, IDIOTULE, ROMANIA ERA IN CURUL GOL (INCLUSIV FARA TEZAURUL TRIMIS LA MOSCOVA PENTRU PROTEJARE, IN URMA UNOR PROTOCOALE INCHEIATE INTRE STATE) SI TERITORIILE ALIPITE ERAU DISTRUSE APROAPE COMPLET. REGATUL A FACUT SACRIFICII IMENSE CA NOII CETATENI ROMANI SA NU SIMTA LIPSURI, ASA CUM S-A SIMTIT IN TERITORIUL VECHIULUI REGAT. NISTE IDIOTI CA TINE, NEINFORMATI, ARUNCA DIN CARUTA TOT FELUL DE “APRECIERI”, NECUNOSCAND ADEVARUL DESPRE ACELE VREMURI. FOSTUL IMPERIU S-AR FI DEZINTEGRAT MAI DE MULT DACA NU AR FI FOST TOT FELUL DE SCLAVI CA TINE CARE SA-I PUPE’N CUR PE “STAPINI”. INTELIGENTA ROMANEASCA SI A CELOR CARE IN FAPT DEVENISERA ROMANI DE FOARTE MULT TIMP, S-A MANIFESTAT PRIN REALIZARI DIN CELE MAI DEOSEBITE: DACA ERAU CEI MAI DESTEPTI AUSTRIECII, PE CARE VAD CA-TI PLACE SA-I TOT PUPI IN CUR CA UN SCLAV CE ESTI, DE CE NU AU ILUMINAT MAI INTAI VIENA, BUDAPESTA, PRAGA, BRATISLAVA, BERLINUL, ETC, DE CE NU AU ECHIPAT CU TRAMVAI ELECTRIC VIENA, BUDAPESTA, BERLINUL, PRAGA, BRATISLAVA, ETC. CU EXCEPTIA UNGURILOR CARE AU ATERIZAT IN ARDEAL IN URMA UNEI MIGRATII MASIVE, TOATE CELELALTE POPULATII ADUSE AICI, AU VENIT SA INVETE DE LA POPORUL ROMAN MESTESUGURI, TEHNOLOGII, MINERIT, ETC. AUSTRIECII SI UNGURII AU VENIT SA FURE BOGATII, INTELIGENTA, ETC.

      • …corect zici Popescule dar atât tu cât şi virgil nu mai jigniţi ţăranul, că la origine suntem toţi ţărani şi aceştia sunt şi au fost oameni de caracter. Dacă vă consideraţi “domni de Bucureşti” atunci voi sunteţi ciobani după origine fiind urmaşii lui Bucur

    • corect ce ai postat. nu te lasa influentat. cand vestul facea istorie, estul nici nu era constient ca respira 🙂

  2. ” În 1970 mai funcționa doar între Agnita și Sibiu, dar era folosită doar pentru transport de sfeclă, lemn și animale.”…. incorect! In 1977-78 se mai circula pe aceasta ruta și cu vagoane de călători! Distanta Sibiu-Agnita era parcursa in aproximativ 4 ore.
    Informați-va mai bine! Consultați mersul trenurilor din acea perioada!

  3. Macar mocanite sa avem,caci transportul feroviar este din ce in ce mai prost si mai de rahat.Platim bilete scumpe,pentru multa mizerie,trenuri care ajung tot mai greu la destinatii,trenuri uzate,Cand in retul lumii trenurile merg din ce in mai repede.Haideti cu avionul fratilor ca e mai convenabil.

    • Deocamdata se circula cu plecare din statia Cornatel, in directia Agnita, pe o distanta de aproximativ 5 km. Planuim ca in toamna, cu ocazia Zilelor Mocanitei (candva in septembrie), sa putem parcurge intreaga distanta de 7 km intre statiile Cornatel si Hosman.

  4. sper sa fie traseul mult mai frumos , fata de cel de la suceava care este o panarama , mergi cativa km prin sate si calea ferata este in paralel cu strada iar mocanita este o mizerie de carat carbuni iar pretul de 25 de lei este enorm pt conditiile care le ofera , nici tu traseu , nici peisaje , doar case si asfalt RUSINE pt suceava

  5. Pacat ca vad niste comentarii si niste ‘ contre’ de tot kkt-ul . Bine ca s-au gasit niste inimosi sa refaca asa ceva . Niste idioti si cretini au distrus si dat la fier vechi ( cu ajutorul unor banditi di conducerea tarii ) niste bijuterii !
    Am fost la Viseu si la Sovata si s-a facut ceva frumos . La Moldovita nu stiu , nu am fost , nu comentez . sa vedem ce va iesii in continuare . Mocanita de la Cimpeni- Abrud ce face , s-aredeschis ?

Comentariile sunt închise.

RĂMÂI MEREU CONECTAT CU NOI

302,134FaniÎmi place
391CititoriConectați-vă
122AbonațiAbonați-vă
52FollowersFollow

CINE, CE, CUM?

Bilanțul morților din Hong Kong ajunge la 55. De ce incendiul...

0
Bilanțul morților din incendiul care a cuprins un complex rezidențial din Hong Kong a crescut la 55 de persoane, iar alte peste 270 sunt...

TOP 10. Din ce țări vin cei mai mulți migranți non-UE...

0
Peste 136.000 de cetățeni din afara Uniunii Europene, ce dețineau permise de ședere în scopul angajării, locuiau în România la sfârșitul lunii august 2025,...

Ce se întâmplă cu companiile de stat cu pierderi și datorii....

0
Într-o conferință de presă organizată la Guvern, vicepremierul Oana Gheorghiu a anunțat că reforma companiilor de stat va începe cu un proiect-pilot ce va...