Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor consideră că ING Bank România nu a pus corect în aplicare transparentizarea costurilor contractelor din urmă cu mai bine de 14 ani, obligând clienții să plătească două marje de dobândă.
ANPC a obligat ING să elimine una dintre marje de dobândă și să restituie banii clienților, însă banca s-a dus în instanță să ceară și a obținut suspendarea acestei obligații până i se judecâ plângerea pe fond, pe motiv că ar fi foarte costisitoare și ar cere un efort imens din partea angajaților care s-ar ocupa cu recalcularea dobânzilor a aproape 90.000 de credite, potrivit profit.ro.
ING Bank a fost amendată de ANPC pe 12 septembrie 2024 și a fost obligată să refacă contractele de credit modificate în 2010.
Până în 2010, băncile din România ofereau credite cu dobânzi variabile, stabilite, de obicei, în funcție de „politica băncii”. Acestea aveau libertatea de a ajusta dobânzile la anumite intervale sau oricând considerau necesar, fără ca clienții să aibă acces la criteriile pe baza cărora se luau aceste decizii sau să le poată anticipa.
Deși băncile susțineau că dobânzile interne de referință se bazau pe indicatori obiectivi, precum costurile de pe piețele internaționale sau riscurile asumate, în practică, aceste mecanisme nu erau transparente și nu puteau fi verificate de către clienți, mai spune sursa citată.
Dacă folosești des Instagram, poți găsi o mulțime de lucruri interesante postate de GreatNews pe contul nostru, accesibil la linkul de mai jos: