Dascălii preferați pot fi propuși pentru Gala Profesorul Anului din mediul rural 2022, până pe 27 februarie

FOTO: Teach for Romania
FOTO: Teach for Romania

Organizația non-guvernamentală Teach for Romania a dat startul nominalizărilor cadrelor didactice pentru prima ediție a Galei Profesorul Anului din mediul rural. Până pe 27 februarie, elevii, părinții, membrii comunității, colegii de cancelarie sau specialiștii din educație pot transmite propunerile lor pe site-ul https://teachforromania.org/echitateineducatie.

Categoriile de nominalizare sunt următoarele:

  • Prevenirea abandonului școlar;
  • Dezvoltarea literației și alfabetizării funcționale;
  • Dezvoltarea abilităților socio-emoționale;
  • Dezvoltarea leadership-ului la elevi;
  • Implicarea în comunitate.

Fiecare categorie de candidatură va fi evaluată de un juriu format din cinci persoane, pe baza unei grile de punctaj. Din juriu vor face parte reprezentanți ai societății civile și ai sectorului business, experți în educație, elevi, parteneri instituționali și media sau profesori. Câștigătorii vor fi anunțati pe 24 martie, la gala de premiere care se va desfășura la Iași. La eveniment vor fi abordate, în cadrul unor discursuri tip TEDx, subiecte precum abandonul școlar, literația, implicarea comunitară sau nevoia de echitate în educație.

Competiția urmărește să ofere un plus de vizibilitate profesorilor din mediul rural care inspiră și se implică atât în școală, cât și în comunitate. Mai mult, Gala Profesorului din mediul rural 2022 își propune să reprezinte un semn de recunoștință față de dascălii care încurajează potențialul elevilor din mediul rural.

„La Teach for Romania, am văzut, în cei 8 ani de lucru la firul ierbii în comunitățile vulnerabile, atât de mulți dascăli cu vocație, care pun pasiune și creează un mediu școlar incluziv, creativ, echitabil pentru elevii lor. Știm cât e de greu și frustrant, dar mai știm și cât e de împlinitor atunci când vedem rezultate”, declară Iulia Pielmuș, directorul executiv al organizației.

Potrivit datelor Comisiei Europene, apartenenţa la mediul rural reprezintă în țara noastră un factor de risc educaţional, tradus prin abandon școlar, absenteism și rezultate școlare slabe. „În România, 1 din 5 elevi din mediul rural abandonează școala și tot 1 din 5 elevi nu reușește să obțină media 5 la Evaluarea Națională. Procentul elevilor care obțin medii sub 5 este dublu în mediul rural comparativ cu cel urban”, atrage atenția Teach for Romania.

FOTO: Teach for Romania

Jurnalist GreatNews, debutat în presa scrisă în 2003, pentru publicații precum Opinia Studențească, Elle, Evenimentul Zilei sau Dilema Veche. Crede că jurnalismul practicat cu integritate este cea mai frumoasă meserie din lume.