O româncă cu studii în Statele Unite a pus pe picioare o afacere în România prin care le oferă firmelor „clienți misterioși”, persoane care testează, sub acoperire, serviciile cu publicul, potrivit unui reportaj realizat de echipa Știrile TVR.
Prin această metodă, patronii află care sunt greșelile pe care le fac angajații și ce pot îmbunătăți.
Cei care se angajează la firma de „mystery shopping” sunt practic plătiți să ia masa în oraș la restaurante sau să facă cumpărături.
„Clientul trebuie să fie subtil, să se pregătească, să meargă ca și un client la o bancă, la un magazin, la un spa sau la un hotel, să se comporte normal, ca și un client, dar și ca o cameră de filmat, să înregistreze tot”, spune Cosmina Voichița Meseșan, autorul unui ghid de „mistery shopping”.
Potrivit unor estimări, peste 70% dintre casieri nu le mulțumesc clienților după ce cumpără ceva, 62% dintre ofițerii bancari nu au făcut simulări personalizate pentru clienți, peste 70% dintre clienții care au sunat la un hotel de 5 stele nu au primit asistență necesară și doar 1 din 12 chelneri vrea să știe cum s-a simțit clientul, mai arată jurnaliștii Știrile TVR.
FOTO: David Evers/Flickr
Dacă folosești des Instagram, poți găsi o mulțime de lucruri interesante postate de GreatNews pe contul nostru, accesibil la linkul de mai jos: