Orice afacere, fie ea la început de drum sau chiar după o experiență, are nevoie de promovare constantă. Venim și noi cu câteva idei care pot ajuta o afacere să crească și să își îndeplinească potențialul ei maxim.
Promovare offline
În funcție și de afacerea pe care o ai, trebuie să te gândești la metode de promovare offline. Toată lumea tinde astăzi să se concentreze pe online, care este foarte util, însă de multe ori metodele offline pot fi mai ieftine și cu efecte concret imediate.
Îți recomandăm să folosești steaguri publicitare personalizate sau panouri cât mai vizibile în zonă în care are sediul afacerea ta. De la panouri rollup, popup, până la steaguri pană, steaguri dreptunghiulare, stendere și multe alte metode. În ziua de astăzi ai la dispoziție o grămadă de unelte offline care te fac mai vizibil.
Promovarea online
În cadrul promovării online trebuie să ai în vedere mai multe aspecte precum fondurile de care dispui și canalele prin care vrei să te promovezi. Printre cele mai cunoscute rețele de socializare sunt Facebook, desigur, dar și Instagram, Twitter, chiar YouTube, și în funcție de publicul tău poți merge inclusiv spre tik tok.
Și în cadrul acestor metode de promovare online poți alege să nu investești sau să investești un buget minim, dar să te implici. De exemplu, o mulțime de cabinete de medicină dentară au devenit mai populare rândul publicului tânăr postând diferite clipuri amuzante pe rețelele de socializare și astfel medicii devenind mai apropiați de posibili clienți, dar și mai puțin înspăimântători în mentalul acestora.
Dacă ai angajați care sunt suficient de populari pe una dintre aceste rețele, permitele și chiar încurajează-i să posteze conținut de la locul de muncă și eventual răsplătește-i pentru asta. O altă metodă ar fi încurajarea clienților să oferă feedback online, să își dea check-in de exemplu atunci când interacționează cu business-ul tău. În acest fel prietenii lor vor vedea și vor căpăta încredere în afacerea ta.
Promoții
O metodă veche dar bună de promovare, tocmai pentru ca rezistat în timp, este utilizarea promoțiilor în anumite perioade ale anului. De exemplu, în România la început black Friday existat doar pentru un singur magazin online, acum o mulțime de alte magazine folosesc perioada de black Friday pentru diferite promoții prin care nu câștigă neapărat mai mult profit ci câștigă clienți și popularitate pe termen lung.
Investește constant în calitatea serviciilor
Serviciile pe care le oferi sunt cele care te recomandă pe termen lung clienților. Poate cea mai importantă metodă de promovare este chiar calitatea lucrurilor pe care le oferi. Pentru asta trebuie să te adaptezi constant la cele mai noi tehnologii, lucru care cere investiții. Programează în buget încă din start ca o parte din câștiguri să le investești mereu în tehnologie nouă și creșterea calității.
Dacă folosești des Instagram, poți găsi o mulțime de lucruri interesante postate de GreatNews pe contul nostru, accesibil la linkul de mai jos: