8 reguli pe care nu ar trebui sa le incalci niciodata intr-un context business

Sursa foto: Shutterstock / Copyright: Pressmaster

Intr-un mediu de business, de cele mai multe ori detaliile fac diferenta, ajuta la formarea unor relatii mai stranse si reprezinta deseori un factor decisiv in stabilirea unei prime impresii. Iar atunci cand este vorba despre un mediu profesional, prima impresie conteaza deseori mai mult decat alte lucruri. Acesta este si motivul pentru care unele reguli nu ar trebui niciodata incalcate sau, mai corect, ar trebui respectate cat mai des cu putinta.

8 reguli pe care nu ar trebui să le încalci niciodată într-un context business:

  1. Tine minte toate numele

Atunci cand vine vorba despre locul de munca, memoria poate fi solicitata din mai multe puncte de vedere. Una dintre situatiile stanjenitoare in care nu ai vrea sa te regasesti este cea in care nu-ti mai poti aminti numele celui din fata ta. Numele unui coleg, partener, client sau asociat este prima informatie pe care o ai despre o persoana, de aceea este important sa faci un efort sa retii toate numele celor alaturi de care lucrezi sau pentru care lucrezi. Desi este normal sa mai uiti informatii, o astfel de greseala poate fi considerata o lipsa de respect.

  1. Respecta mediul celor din jurul tau

O alta regula de urmat in general la locul de munca sau in mediul de business este respectarea mediului celor din jurul tau. Evita sa vorbesti tare intr-un birou in care altii incearca sa poarte o discutie la telefon si ai grija la detalii care tie ti-ar putea scapa in general neobservate, precum mirosul de tigara care poate fi foarte deranjant pentru cei care nu fumeaza, fie ca te afli la birou sau la o masa cu parteneri la terasa. In aceasta situatie poti apela la IQOS, dispozitivul care foloseste tehnologia incalzirii tutunului si care elimina neplacerile produse de mirosul tigarilor clasice.

  1. Saluta-i pe toti cei din fata ta

Un element cheie din orice mediu, fie ca este de business, fie ca amical, este respectul. Iar acesta se castiga prin seriozitate, dar si gesturi simple de protocol si reciprocitate, precum salutul. E important sa ii saluti pe cei cu care te intersectezi in firma, pentru ca acest gest denota respect. Daca intri intr-un birou plin, nu este necesar sa treci pe la fiecare in parte, un salut general este suficient. Evita insa situatiile in care ii ignori pe cei de langa tine, mai ales daca ei te saluta intai.

  1. Invata sa strangi corect mana cuiva

Strangerile de maini reprezinte un salut universal mai ales in domeniul de business. Semnifica un acord de principiu si transmite seriozitate prin modul in care este facut. La o strangere de mana, palma trebuie sa fie ferma, iar ochii tai trebuie sa ii priveasca direct pe cei ai interlocutorului tau.

  1. Ofera indicii ca esti atent la discutie

Fii activ si implicat intr-un dialog si ofera semne ca esti mereu pe aceeasi linie cu cel din fata ta. Lipsa de atentie inseamna lipsa de interes si de respect pana la urma pentru ceea ce are de spus persoana cu care ar trebui sa porti o discutie. Iar atunci cand este vorba despre un client, e un semn rau pe care il transmiti.

  1. Prezintă-i pe cei de langa tine

Multe dintre regulile de socializare intr-un business sunt foarte similare cu cele general acceptate intr-o societate. In contextul in care esti cu un partener de firma la o discutie si va intalniti cu mai multi clienti sau colegi care nu il cunosc, fa-ti un obicei sa il introduci. Relatiile formate sunt extrem de valoroase, iar modul in care stii sa le intretii este la fel de important.

  1. Reciteste tot ce poarta semnatura ta

Fie ca semnezi un document, trimiti un mail sau dai un simplu mesaj, reciteste tot inainte de a ajunge la destinatar, pentru a te asigura ca nu exista greseli de exprimare. Imaginea e importanta de fiecare data si in orice tip de context.

  1. Fii punctual

Este lasat la urma, dar poate fi chiar cel mai important punct din aceasta lista. Punctualitatea nu trebuie sa fie o calitate, ci o obligatie. Atunci cand te lasi asteptat dai impresia lipsei de respect si de interes fata de persoanele cu care trebuie sa te intalnesti. Pana la urma, nu faci altceva decat sa intarzii pe timpul altora.

 

Sursa foto: Shutterstock / Copyright: Pressmaster

 

Ziarist sportiv al Greatnews. A început la Evenimentul Zilei, în 2008. De atunci, a colaborat și cu HBO Club, Yahoo! News România și Sport News. Pe lângă materialele despre sport, abordează, cu precauție, și anumite știri externe.