6 metode istețe ca să-ți faci afacerea mai profitabilă

Sursă foto: Shutterstock / Copyright Nejron Photo
Sursă foto: Shutterstock / Copyright Nejron Photo

O afacere de succes începe cu câteva idei clare, ușor de transmis angajaților și simplu de pus în practică.

Concurența este aprigă în orice domeniu, iar detaliile fac diferența între un business care începe să prospere și altul care intră pe o pantă descendentă. Ca afacerea să fie o reușită, iar clienții să fie satisfăcuți de serviciile sau produsele tale, câteva lucruri trebuie făcute.

6 metode istețe ca să-ți faci afacerea mai profitabilă:

  1. Începe un proces de automatizare

Primul pas către profit și succes este eficiența. Un business, indiferent de natura sa, dacă nu e eficient, nu poate să performeze pe termen lung. Tocmai din acest motiv e recomandat să începi un proces de automatizare în compania ta. Începând de la comenzi și plăți electronice, până la instalarea unui astfel de cititor de cod de bare fara fir, pentru a avea în fiecare secundă la îndemână situația bunurilor tale de pe stoc. Nu uita că fiecare îmbunătățire făcută cu cap în firma ta se va întoarce sub formă de profit.

  1. Găsește trei lucruri care nu costă nimic și pe care le-ai putea face începând de azi

Cauți să aduci mai multi clienți, ca numele brandului tău să fie rostit mai des în piață, să fii căutat mai des? Înainte de a începe să plătești pentru campanii de branding, caută trei lucruri simple, care nu costă nimic și pe care le-ai putea face începând de astăzi, ca să îți păstrezi clienții mai mult timp în magazin sau ca să fii mai vizibil în fața lor. Chiar dacă nu vei avea rezultate aparent spectaculoase, este un exercițiu interesant, care îți va arăta, înainte de a cheltui sume importante, câte lucruri poți rezolva și fără bani.

  1. Înainte să vinzi, tu cum te vinzi?

Și acum trecem la partea unde chiar trebuie să investești. Pentru ca o firmă să atragă și mai mulți clienți și să se poziționeze în mintea lor, trebuie să își construiască o imagine pe măsură. Întrebă-te de fiecare dată: înainte să vinzi, tu cum te vinzi? Vezi care sunt zonele unde nu ești deloc vizibil și investește în acea direcție. Prezența în online este foarte importantă, motiv pentru care trebuie să cauți să comunici și pe acest canal cu potențialii tăi clienți. Un site, o aplicație, o pagină activă de Facebook și un newsletter cu oferte pot să transforme o afacere anonimă într-un business de succes, într-un timp relativ scurt.

  1. Stabilește ținte lunare

Evită să te gândești la afacerea ta fără să ai lucruri concrete stabilite în minte. Stabilește ținte lunare de vânzări, planuri trimestriale și caută să ai mereu un masterplan pe un orizont de un an de zile. Toate acestea trebuie comunicate cât mai clar angajaților tăi, cu sarcini trasate extrem de concret. Nu lăsa lucrurile la voia întâmplării și învață să îți asumi responsabilitatea acolo unde tu ești responsabil pentru nereușite.

  1. Cel mai ieftin de pe piață nu înseamnă și cel mai bun

Revizuiește-ți prețurile produselor sau serviciilor tale. Nu căuta să fii cel mai ieftin de pe piață, crezând că astfel vei aduce mai mulți clienți. O subevaluare ar putea duce la neîncredere din partea posibililor parteneri, dar și la un bilanț negativ la finalul anului.

  1. Cât de fericiți sunt angajații tăi?

Asigură-te că angajații tăi lucrează într-un mediu sănătos și care promovează buna dispoziție. Oferă-te să îi ajuți acolo unde problemele lor personale pot afecta activitatea firmei și oferă-le un cadru plăcut de lucru, în care să se simtă apreciați la adevărata lor valoare.

Succesul afacerii tale depinde de fiecare pas pe care îl faci. Seriozitatea cu care te ții de planuri și cauți să îți dezvolți ideile va fi, în cele mai multe cazuri, direct proporțională cu evoluția businessului tău.

Sursă foto: Shutterstock / Copyright Nejron Photo

Ziarist sportiv al Greatnews. A început la Evenimentul Zilei, în 2008. De atunci, a colaborat și cu HBO Club, Yahoo! News România și Sport News. Pe lângă materialele despre sport, abordează, cu precauție, și anumite știri externe.