5 trucuri la care marile magazine apelează pentru a atrage mai mulți clienți

Sursă foto: Shutterstock / Copyright: Syda Productions

De câte ori nu ai observat clienți care intră într-un spațiu comercial și petrec mult mai mult timp acolo decât și-au planificat inițial? Iar acest lucru se întâmplă fără să fie obligați să stea la cozi interminabile sau să aștepte ca un angajat să le aducă din depozit un produs care nu se mai găsea la raft.

Vorbim, așadar, despre tehnicile pe care marii comercianți le folosesc ca să atragă mai mulți clienți în spațiile lor de retail și să petreacă mai mult timp căutând produse sau oferte.

5 trucuri la care marile magazine apelează pentru a atrage mai mulți clienți:

  1. Vitrina este mereu strălucitoare

Aici nu vorbim neapărat despre curățenie, deși este un element esențial, ci mai degrabă despre strategia prin care un comerciant lasă vitrina să vorbească despre produsele din magazin. Acest lucru este realizat prin selectarea atentă a produselor care sunt afișate în vitrină, care, în mod ideal, trebuie să reprezinte o singură nuanță cromatică și trebuie să acapareze atenția, cu ajutorul unor proiectoare special concepute pentru interiorul spațiilor comerciale. Cea mai mare greșeală pe care un comerciant o poate face din acest punct de vedere este să lase vitrina goală, pentru ca un potențial client să vadă direct activitatea din magazin. O altă regulă care trebuie respectată mereu este evitarea supraîncărcării vitrinei cu produse, pentru că va da senzația de organizare defectuoasă și riscă să îndepărteze clienții.

  1. O primă impresie puternică

Una dintre cele mai importante reguli pe care orice retailer ar trebui să le respecte, potrivit analiștilor de la Entrepreneur, este montarea la intrare a unei zone comerciale care ar trebui să îi facă pe cumpărători să încetinească. Fie că așezi produse sezoniere, oferte speciale sau ultimele noutăți de pe stoc, e important să îi ajuți pe cumpărători să interacționeze cu produsele tale. Așadar, câteva dintre ele vor trebui scoase din cutii și așezate pentru display direct.

  1. Dirijează inteligent circulația clienților

Fiecare magazin care beneficiază de un spațiu cel puțin decent trebuie să învețe să dirijeze clienții, pentru a evita, în primul rând, haosul general și confuzia, și pentru a le putea oferi o impresie generală despre varietatea produselor de la raft. De aceea, recomandarea specialiștilor este ca toți clienții să fie direcționați pe partea dreaptă, odată ce au intrat în magazin, de acolo urmând un drum firesc care va face ca prin fața ochilor lor să fie toate ofertele importante ale centrului comercial.

  1. Un punct de oprire

Dar tot acest drum trebuie să aibă și puncte intermediare sau chiar un punct final undeva. Nu neapărat la casă, ci într-o zonă atractivă cu cele mai spectaculoase și variate produse și oferte. Spre exemplu, raionul cu lactate și brânzeturi trebuie să conducă spre o mare zonă de carne. Ori, în cazul unui retailer cu haine, raionul cu ghete de fotbal trebuie să se oprească în dreptul celui cu tricouri de fotbal sau mingi.

  1. Vino mereu cu ceva nou în layout-ul magazinului

Într-un studiu, Brian Dyches, chief experience officer la Ikonic Tonic în Los Angeles, susține că 20% dintre produsele așezate la raft sunt deseori ignorate complet tocmai din cauza faptului că rafturile de produse sunt prea lungi. Acesta sugerează că cea mai bună metodă prin care retailerii pot păstra atenția cumpărătorilor este prin rafturi mai scurte, cu zone speciale care să rupă monotonia design-ului interior.

Sursă foto: Shutterstock / Copyright: Syda Productions

Ziarist sportiv al Greatnews. A început la Evenimentul Zilei, în 2008. De atunci, a colaborat și cu HBO Club, Yahoo! News România și Sport News. Pe lângă materialele despre sport, abordează, cu precauție, și anumite știri externe.