Migrația tinerelor talente este una dintre marile probleme cu care companiile și angajatorii se confruntă de ani buni în România.
Potrivit unui raport publicat de Institutul Național de Statistică la începutul lunii noiembrie a acestui an, din 2015 și până în 2017, aproximativ 300.000 din cei peste 600.000 de români care au plecat din țară au fost tineri cu vârsta între 20 și 34 de ani. Din cauza acestui fenomen, multe dintre domeniile de activitate din țară sunt profund afectate, patronii având probleme în găsirea personalului calificat și motivat să învețe. Astfel, business-urile trebuie să gândească strategii pentru a putea atrage și păstra în rândurile lor talentele tinere care caută cele mai bune oportunități.
5 soluții pentru companii ca să oprească migrația tinerelor talente
- O cultură internă a transferului de informații
Unul dintre principalele principii pe care orice companie trebuie să le aducă în cultura internă este acela al transferului de informații prin educație. Așa cum explică și Liviu Tudor, președintele Genesis Property și cel mai mare proprietar de clădiri de birouri din România, „nu există limite pentru ceea ce poți obține prin educație”. În acest sens, Liviu Tudor a dezvoltat în campusul său privat o cultură a voluntariatului și implicarea în activități care permit dezvoltarea personală și schimbul de idei între tineri și cei care au acumulat o experiență bogată.
- Susținerea permanentă a tinerelor talente
O scară evidentă a evoluției în cadrul firmei, transparența și evaluările constante și argumentate sunt câteva dintre cele mai importante reguli pentru dezvoltarea continuă a tinerilor angajați. Această evaluare nu trebuie să îi vizeze numai pe cei care încearcă să învețe, ci și pe cei cu experiență care trebuie să îi ajute să crească în toată această perioadă.
- Accesul la toate instrumentele de dezvoltare
Responsabilitatea unui angajator este de a facilita oamenilor din compania sa accesul asupra tuturor instrumentelor de dezvoltare. Programele de training, pentru a beneficia de ultimele noutăți din domeniul său de activitate, workshop-uri și alte cursuri de specializare, toate acestea sunt extrem de importante și utile pentru tinerii angajați care caută să performeze în domeniul lor de activitate. Prin angajați bine pregătiți și motivați datorită acestui fapt, un business poate beneficia de o echipă mai puternică și își poate propune o dezvoltare durabilă.
- Promovarea internă
Un angajator își poate păstra cele mai bune talente din firmă atunci când investește inteligent în abilitățile angajaților săi și le oferă acestora oportunitatea de a evolua atât din punct de vedere al calităților profesionale, cât și din punct de vedere al funcției. Astfel, prin mijloace de promovare internă, posturi scoase la concurs pentru angajații din companie și printr-o structură dedicată celor care au crescut în rândurile firmei, angajații au încrederea că sunt răsplătiți pentru performanțele lor profesionale. În acest fel, și ei capătă încredere și îndrăznesc să își facă planuri pe termen lung în interiorul firmei.
- Beneficiile
De la un program flexibil de muncă, la acces la săli de sport, cheltuieli de transport asigurate și bonuri de masă, orice firmă poate gândi o strategie completă de beneficii pentru angajații săi și păstrarea acestora.
Sursă foto: Shutterstock / Copyright: Konstantin Chagin
Dacă folosești des Instagram, poți găsi o mulțime de lucruri interesante postate de GreatNews pe contul nostru, accesibil la linkul de mai jos: