5 servicii pe care orice companie mică, dar care vrea să facă performanță trebuie să le externalizeze de la bun început

Cinci servicii pe care orice firmă mică ar trebui să le externalizeze pentru a avea succes (Sursa foto: Shutterstock.com)
Cinci servicii pe care orice firmă mică ar trebui să le externalizeze pentru a avea succes (Sursa foto: Shutterstock.com)

Antreprenorii au tot crezut că externalizarea este o strategie pe care doar afacerile mari o pot pune în practică. Însă, odată cu dezvoltarea tehnologiei, acest lucru a devenit accesibil chiar și afacerilor mici, întrucât pot recurge la liber profesioniști din orice colț al lumii.

În loc să faci tu singur treaba a zece persoane în fiecare zi, ca deținător al unei afaceri la început, trebuie să începi să îți găsești ajutoare cu diferite specializări, pentru a avea mai mult timp să te concentrezi pe domeniile la care te pricepi cu adevărat. Acest pas important va avea un impact major asupra dezvoltării și productivității afacerii tale. Iată ce activități ar trebui să externalizeze antreprenorii din România și ce beneficii presupune fiecare dintre acestea:

Activitățile IT

Outsourcing-ul IT a fost prima opțiune în ceea ce privește externalizarea departamentelor în România, acest lucru datorându-se, în principal, costurilor reduse. Ca deținător al unei afaceri mici, poate nu ai suficiente fonduri să angajezi un profesionist IT full-time, așa că este mult mai ușor să înmânezi acest departament unui liber profesionist, pentru a se ocupa de sistemul de contabilitate sau de rețea. Contractul cu un astfel de angajat este, de cele mai multe ori, foarte flexibil, așa că îl poți reformula în funcție de necesitățile afacerii tale.

Contabilitatea

Cei mai mulți antreprenori se confruntă cu problemele legate de contabilitate, întrucât acestea presupun sarcini de rutină care dau bătăi de cap. Totuși, acest aspect este unul foarte important pentru afacerea ta. La sfârșitul fiecărei luni, trebuie să știi cu exactitate ce încasări și ce pierderi a înregistrat compania, pentru a determina un curs viitor mai bun al activităților desfășurate sau pentru a îmbunătăți serviciile, dacă este nevoie. Un liber profesionist se poate ocupa de acest departament mai bine decât o faci tu, fiind totodată și mai ieftin, iar tu te poți concentra pe domeniile care țin de propria expertiză. Astfel, la sfârșitul fiecărei luni, vei avea informații up to date cu privire la partea financiară a afacerii și nu vei mai rămâne până în ultimul moment cu rapoartele incomplete.

Marketing

Marketing-ul este combustibilul oricărei afaceri mici, întrucât practicile folosite influențează în mod direct rezultatele vânzărilor tale. Totodată, este și un domeniu vast, care îți poate fura din timpul prețios pe care l-ai putea dedica administrării afacerii. Așa că, cea mai bună soluție este să îți angajezi un liber profesionist care să se ocupe, în același timp, de relațiile cu publicul, de campaniile de email marketing, de contactele de pe LinkedIn și de urmărirea oportunităților online care ți-ar putea propulsa afacerea în top.

Managementul de flotă

Dacă afacerea ta dispune de o flotă, o mișcare inteligentă este, cu siguranță, outsourcing-ul serviciilor de mentenanță și de monitorizare a vehiculelor. Acest lucru nu numai că reduce costurile la minimul necesar prin extragerea informațiilor legate de consumul de combustibil sau prin planificarea eficientă a traseului, dar reduce și timpul de administrare a flotei, ceea ce înseamnă că tu te poți concentra pe departamentele cele mai importante ale afacerii tale, în timp ce flota ta este pe mâini bune. Află detalii despre serviciul de Fleet Management, serviciu care îți administrează flota într-un mod cât mai eficient, reducând costurile până la 30% și ținându-te la curent cu activitățile întreprinse prin rapoarte exacte și complete.

Salarizarea

În ceea ce privește salarizarea, acest departament este unul extrem de delicat. De aceea, nu poți fi tu acela care îl conduce. O simplă greșeală care ține de achitarea corectă a taxelor îți poate aduce probleme mari cu serviciile publice de taxe și impozite. În schimb, dacă externalizezi această sarcină importantă, nu numai că se va ocupa un profesionist de salarizare și impozite, dar va oferi companiei tale și garanția confidențialității datelor.

Nu-ți mai irosi timpul, banii și energia în a te institui în diverse roluri când vine vorba de administrarea afacerii tale. Atunci când îți externalizezi anumite departamente, precum cele de mai sus, atenția ta și resursele companiei pot fi investite eficient în domeniile de bază ale acesteia. Astfel, vei avea mai mult timp pentru a-ți elabora planul afacerii de succes și pentru a găsi întotdeauna cele mai avantajoase metode de a urca în top.