De ce este importantă crearea mai multor surse de venit pentru siguranța financiară? 5 pași pentru a implementa o nouă sursă de venit

Cum să îți creezi o nouă sursă de venit (Foto: Pixabay)
Cum să îți creezi o nouă sursă de venit (Foto: Pixabay)

Siguranța financiară este un concept încă necunoscut pentru multe persoane din România. Mulți români trăiesc de la un salariu la altul, fără a avea resurse financiare suplimentare pe care se pot baza când apar cheltuieli neprevăzute.

Potrivit unor studii realizate anul trecut și menționate de Gândul, 25% dintre români nu au suficienți bani de la un salariul la altul, 31% nu au suficiente resurse financiare pentru a pune bani deoparte, iar 60% întâmpină probleme atunci când apar cheltuieli importante.

Diversificarea surselor de venit devine un pas crucial prin care îți poți suplimenta venitul lunar pentru a pune bani deoparte dar și pentru a te proteja împotriva situațiilor neprevăzute. Spre exemplu, declinul economiei poate duce la o tăiere considerabilă a salariului sau chiar la falimentul multor afaceri, așa că găsirea altor surse suplimentare de venit îți va da un echilibru al traiului chiar și în astfel de situații. Acesta este secretul celor mai de succes oameni de afaceri, secret ce nu este mereu împărtășit. Este suficient să urmărim parcursul unora dintre aceștia, pentru a observa importanța creării constante a surselor suplimentare de venit.

Spre exemplu, implicarea omului de afaceri Liviu Tudor în diverse proiecte de business l-a ajutat de-a lungul celor 24 de ani de experiență în afaceri să devină cel mai mare proprietar român de birouri. Liviu Tudor este cel care a luat decizia de a construi West Gate Studios, primul campus privat din țară, amplasat în apropierea parcurilor de birouri West Gate, unde se află sediul celor mai mari companii de pe piață. Genul acesta de strategii i-au oferit omului de afaceri autonomie și succes pe piața imobiliară.

Vestea bună este că diversificare venitului nu este un pas complicat pentru omul de rând. Crearea unui flux nou de venit este chiar un proces simplu, care se poate realiza pas cu pas:

  • Securizează venitul principal

Înainte de a te gândi la orice venit suplimentar, este important să ai o sursă principală de venit sigură, pe care te poți baza. Înainte să te poți bucura de o nouă sursă financiară, va trebui să faci anumite investiții și să le oferi timp până să genereze profit, așadar vei avea nevoie de un venit constant în tot acest demers.

  • Clarifică valoare ta unică

Orice persoană are un anumit set de valori și atribute unice pe care le poate valorifica. Indentifică acele cunoștințe, experiențe, abilități sau soluții pe care le ai și care ar putea fi considerate valoroase pentru alții. Ceea ce ți-ar putea părea o banalitate sau o cunoștință generală poate fi o informație nouă și valoroasă pentru altcineva.

Totuși, nu trebuie să fii Mark Zuckerberg sau Bill Gates și să oferi o idee unică pentru a avea succes. Valoarea unei idei este influențată într-o mare proporție de personalitatea ta. Mulți oameni pot rezona cu tine și cu stilul tău mai bine decât rezonează cu alte persoane care oferă produse sau informații similiare. Cheia constă în modul în care împachetezi ceea ce ai de oferit.

  • Identifică o piață de consum

Determină cui servește cel mai bine calificarea ta. În funcție de valoarea pe care o poți aduce unui anumit domeniu sau de probleme pe care le poți rezolva pentru unele persoane, stabilește care este publicul țintă căruia trebuie să i te adresezi atunci când stabilește noi legături profesionale. Mai concret, cine ar putea plăti pentru serviciile, cunoștințele sau produsele pe care le oferi?

Odată identificat acest public, o idee bună ar fi construirea unei comunități (fie prin e-mail sau alte platformel) pentru a menține legătura cu persoanele de interes. Astfel, nu numai că vei ajunge la potențiali cumpărători mai ușor, dar ai putea afla mai multe lucruri despre necesitățile lor prin chestionare cu întrebări deschise.

  • Creează soluții în funcție de cerere

După ce ai identificat publicului căruia i te adresezi și ce nevoi are, pune la cale soluții pentru aceste nevoi. Asta ar putea fi un produs fizic sau digital (o carte, un video, un software) sau un serviciu (un program de training, cursuri de limbi străine, cursuri de machiaj, servicii de îngrijire a animalelor).

  • Planifică lansarea

Lansează produsele sau serviciile cu mult fast, pentru a te face cunoscut pe piață. Gândește-te, spre exemplu, la lansările produselor Apple față de lansările competitorilor. Apple nu pune pur și simplu noile produse pe rafturi și website-uri, ci planifică evenimente mari ce au rolul de a convinge potențialii clienți și a crea o anumită reputație pentru produsele promovate. În plus, Apple construiește o anticipare de luni de zile înaintea unei lansări, ce determină oamenii să aștepte la coadă o noapte întreagă.

Cu puțină cercetare de piață și introspecție pentru a identifica cele mai valoroase atribute poate fi ușor să multiplici încet-încet venitul lunar. Cu cât poți oferi mai multe soluții pentru ceea ce are nevoie o anumită comunitate, cu atât vei reuși să pui pe picioare mai multe surse financiare. Cheia constă în a sta mereu conectat la nevoile pieței.

Ziarist sportiv al Greatnews. A început la Evenimentul Zilei, în 2008. De atunci, a colaborat și cu HBO Club, Yahoo! News România și Sport News. Pe lângă materialele despre sport, abordează, cu precauție, și anumite știri externe.