5 pași strategici cu potențial de a duce o afacere mică la următorul nivel  

5 reguli utile pentru orice antreprenor. Sursă foto: Shutterstock/Copyright: mangostock
5 reguli utile pentru orice antreprenor. Sursă foto: Shutterstock/Copyright: mangostock

Orice business mic și de succes ajunge în punctul în care și-a atins obiectivele și acum explorează noi modalități prin care poate crește.

Antreprenorii care sunt pregătiți să își ducă afacerea la următorul nivel trebuie să aibă mai mult decât voință, putere de muncă și o echipă performantă de oameni, ei mai au nevoie și de o strategie bine trasata, inovatoare, cu obiective tangibile și măsurabile,  astfel încât să meargă la sigur, scrie Entrepreneur.com.

Există din plin oportunități pentru companii, iar cele care reușesc să se dezvolte sunt cele care își eficientizează operațiunile, cu minimum de costuri. Iată care sunt cei cinci pași strategici prin care și businessul tău se poate extinde și poate cuceri segmente noi din piață:

Eficientizează activitățile care îngreunează munca

Automatizarea activităților greoaie sau a cele consumatoare de timp crește productivitatea, eficientizează întreg procesul și te ajută să controlezi mai ușor evidența mărfurilor. De exemplu, o companie care activează în retail va căpăta mai  multă libertate de mișcare, mobilitate și control atunci când folosește un astfel de aparat performant, care îi ușurează întreaga activitate, reduce timpul de lucru și asigură o gestiune mai eficientă a produselor. La fel se întâmplă și în cazul companiilor care investesc în aparate de producție de ultimă generație, care să scurteze timpul de producție și să consume mai puține resurse. Astfel, compania va reuși să producă mai mult, cu costuri mai mici și, prin urmare, să își crească profiturile.

Reorganizează departamentele din companie

Ai pornit afacerea cu câțiva oameni talentați, care aveau mai multe responsabilități. În timp, ai angajat persoane noi, însă organizarea a fost structurată din mers, fără un plan concret în minte. Orice companie are nevoie de departamente bine structurate, pentru a-și atinge maximul de eficiență. De exemplu, departamentele de vânzări, IT și marketing sunt esențiale, pe lângă cele de producție. Acestea trebuie să funcționeze cât mai eficient, astfel încât să contribuie decisiv la creșterea profiturilor și la extinderea operațiunilor. În plus, o ierarhizare clară implică și faptul că fiecare persoană își va înțelege mai bine atribuțiile, astfel încât să nu apară conflicte sau neînțelegeri.

Asumă-ți riscuri în mod inteligent

Din dorința de a juca tare, mulți antreprenori își asumă riscuri inutile, fără ca șansele lor de reușită să încline balanta în favoarea lor. Să îți asumi riscuri este un sfat bun pentru antreprenori, însă acest lucru trebuie să fie condiționat și de șansele de reușită. Luarea unor decizii la limită doar pentru a arăta că ești dispus să riști îți poate pune întreaga afacere în pericol sau îți poate aduce pierderi uriașe. Redresarea unei companii în care s-au luat decizii neinspirate este un proces de lungă durată și anevoios, și nimeni nu îți poate garanta că vei reveni ulterior pe linia de plutire.

Lansează un produs inovator

Una dintre cele mai de succes strategii pentru a-ți extinde afacerea este să lansezi un produs nou pe piață, care să nu aibă egal printre competitori și să aducă un element inovator sau nemaiîntâlnit. Această rețetă a fost aplicată de numeroase companii, care au reușit astfel să se detașeze lejer de competiție și să își creeze o bază de clienți fideli, care cred cu adevărat în calitatea produselor pe care le cumpără.

Alege cel mai bun moment

O cercetare amănunțită de piață, o analiză a situației economice, precum și o evaluare a competiției sunt lucruri pe care mulți antreprenori le ignoră sau nu le execută în mod conștiincios atunci când decid să își dezvolte afacerea. Așa cum alegerea momentului ideal este un detaliu crucial când lansezi un business, la fel și extinderea trebuie realizată când condițiile de pe piață sunt cele mai bune, astfel încât eforturile tale, inclusiv cele financiare, să fie minime.