5 motive frecvente din cauza cărora oamenii își dau demisia

Sursă foto: Shutterstock/Copyright:Africa Studio

O forță de muncă productivă și competentă este unul dintre factorii care asigură succesul oricărei companii. Este întotdeauna o pierdere pentru o firmă atunci când unul dintre angajații de bază decide să plece, cu atât mai mult dacă alege să lucreze pentru competiție.

Un proces de recrutare, mai ales pentru un post-cheie, poate dura luni de zile, la care se adaugă timpul de care are nevoie orice angajat pentru a se acomoda și a se obișnuit cu ritmul zilnic de lucru. De multe ori însă, demisia unui angajat bun poate fi prevenită, cât timp managerii sunt conștienți de lucrurile care îi fac pe oameni să plece și decid să ia măsurile care îi pot menține pe fericiți la locul de muncă.

Lipsa oportunităților de avansare

Avansarea pe scara ierarhică este un țel al oricărui angajat competent, iar o stagnare în carieră poate fi un motiv suficient de puternic pentru ca cineva să își caute funcția pe care și-o dorește în cadrul unei alte companii. În plus, oamenii pot simți că se plafonează atunci când rămân prea mult timp pe aceeași poziție. Chiar și când o companie nu poate crea funcții pe verticală pentru un angajat, oferirea unui post pe linie orizontală, în cadrul căreia persoana respectivă să aibă lucruri noi de învățat și să iasă din rutină, se poate dovedi benefică pentru a crește retenția.

Salariul insuficient

Principalul motiv pentru care angajații acceptă alte joburi este salariul substanțial mai mare decât la fostul loc de muncă. Chiar și atunci când companiile nu își permit să crească salariile sau să ofere o sumă consistentă unui angajat, există alte metode prin care își pot recompensa oamenii valoroși. Pachetele de beneficii oferite angajaților pot fi avantajoase pentru ambele părți: pentru salariat, acestea le pot crește puterea de cumpărare sau îi pot scuti de alte cheltuieli, în timp ce compania poate opta pentru beneficii deductibile, astfel încât să nu își crească peste puteri costurile. De exemplu, cardurile de masă oferite angajaților sunt cel mai popular beneficiu oferit salariaților din România. Acestea pot fi reîncărcate lunar de angajator, ceea ce înseamnă că nu vor mai exista costuri pentru tipărirea tichetelor clasice. Cu ajutorul cardurilor de la Sodexo, companiile pot face economii de până la 37% prin oferirea acestui beneficiu față de oferirea sumei echivalente în bani.

Mediul de lucru ostil

Un mediu de lucru ostil și o atmosferă toxică la locul de muncă poate crește nivelul de stres și anxietate al tuturor angajaților și duce la scăderea productivității. Într-un loc în care oamenii se simt apreciați, respectați și simt că munca lor are o valoare, ei vor fi mai productivi, mai fericiți și nu se vor gândi să plece. Atunci când atmosfera de la locul de muncă este problematică, trebuie în primul rând identificată problema. Este vorba despre un manager care are o atitudine nepotrivită față de subordonați sau de vină este politica companiei? Există animozități între colegi sau există o lipsă de organizare care creează aceste conflicte? Cu cât problema este identificată și soluționată mai rapid, cu atât mediul de lucru va fi unul mai plăcut pentru toți angajații.

Un manager slab

Se spune că oamenii nu își părăsesc jobul, ci managerul. O persoană aflată într-o funcție de conducere care nu știe să comunice cu subordonații săi sau este nepregătită pentru acest post poate îndepărta rapid oamenii din echipă. De aceea, programele de feedback dintr-o companie trebuie să includă și evaluarea managerului de către oamenii pe care îi coordonează. Un șef care știe să organizeze echipa, să empatizeze cu subalternii și să se impună într-un mod asertiv, devenind un mentor pentru oamenii săi, va reuși să creeze echipe puternice, care nu se vor destrăma cu ușurință.

Volumul mare de muncă

Un angajat căruia îi revine un volum de muncă prea mare, din cauza căruia ajunge să stea multe ore peste program, va căuta să își schimbe jobul cu unul care să îi permită să se bucure și de timp liber. Această problemă apare mai ales când dintr-o companie pleacă angajați, iar posturile libere nu sunt ocupate rapid. Astfel, volumul de muncă se împarte între cei rămași, care se pot simți rapid copleșiți de sarcinile pe care le au de îndeplinit sau de responsabilitatea care le revine acum, mai ales dacă nu sunt compensați pentru munca în plus pe care o depun.

Sursă foto: Shutterstock/Copyright:Africa Studio

Ziarist sportiv al Greatnews. A început la Evenimentul Zilei, în 2008. De atunci, a colaborat și cu HBO Club, Yahoo! News România și Sport News. Pe lângă materialele despre sport, abordează, cu precauție, și anumite știri externe.