5 aspecte de care sa tii cont atunci cand vrei sa colaborezi cu o agentie SEO

Foarte multi antreprenori considera ca SEO se rezuma la un ansamblu de „trucuri” prin care agentiile “pacalesc” motoarele de cautare sa le propulseze site-ul in pozitii de top. Ceea ce nu cunosc insa, este faptul ca SEO este un domeniu care s-a schimbat radical in ultimii ani, devenind un instrument complex de marketing online. Astazi, aceasta practica nu se mai limiteaza doar la inserarea unor coduri in site sau inscrierea in directoare de business.

Cu toate ca SEO in 2019 are ca fundament un continut de calitate si o experienta pozitiva a utilizatorului, multe agentii sau freelanceri inca ofera servicii de slaba calitate, utilizand tehnici care nu mai sunt de actualitate. Google isi actualizeaza periodic algoritmii de listare, iar pentru a ocupa pozitii de top in SERP ai nevoie de o agentie SEO cu experienta si o reputatie neindoielnica.

Iata care sunt aspectele de care sa tii cont atunci cand vrei sa colaborezi cu o agentie SEO:

1) Fereste-te de agentiile SEO care iti spun ca ofera un audit SEO gratuit

Un lucru este clar: serviciile de calitate ale unei agentii SEO profesioniste nu sunt ieftine! Agentiile care incearca sa te atraga cu un audit gratuit nu fac decat sa iti scaneze site-ul cu ajutorul unui soft gratuit si sa iti comunice date generale pe care le poti obtine si singur. Parametrii care reies din audit trebuie analizati in functie de business-ul si competitia din industria respectiva. Asadar, partea cea mai complicata a unui audit SEO consta in interpretarea datelor care reies in urma scanarii site-ului si conceperea unei strategii generale care sa ofere o directie clara si un mod de abordare a activitatii de SEO particularizate pe nevoile si obiectivele de business ale clientului.

Inainte de a efectuarea auditului propriu-zis, o agentie SEO serioasa va avea o discutie ampla cu antreprenorul pentru a intelege cat mai bine business-ul acestuia si nivelul competitiei din piata in care activeaza. In cadrul acestei intalniri are loc si o analiza a cuvintelor cheie relevante pentru acest business si ulterior se poate audita site-ul pentru expresiile de cautare alese, in functie de mai multi factori.

2) Evita agentiile care practica preturi standard pe „pachete de cuvinte cheie”

O agentie SEO profesionista trateaza fiecare client ca pe un proiect individual, analizeaza piata online (volumul de cautari), domeniul de activitate, competitia, relevanta etc. In functie de acesti parametri se creeaza o strategie pentru obtinerea pozitiilor de top in Google, pentru expresiile de cautare ce prezinta interes de business.

Pretul serviciilor SEO se stabileste pentru fiecare proiect in parte, in functie de necesitatile proiectului, atat ca valoare de business, cat si ca volum de munca necesar atingerii obiectivelor. Exista bugete minime pe care agentiile le percep pentru anumite piete concurentiale unde au activat si au experienta.

3)  Cauta o agentie SEO care iti ofera transparenta deplina

O agentie SEO de top va comunica clientilor sai intr-un mod transparent si eficient, tinandu-i la curent constant cu privire la evolutia proiectului, metodele si tehnicile utilizate, de cele mai multe ori prin intermediul unui raport lunar de activitate. Avand in vedere ca SEO este un proces complex care implica o activitate constanta, ai dreptul in calitate de client sa fii tratat cu transparenta deplina si sa ti se ofere toate informatiile de care ai nevoie pentru a sti ca investitia ta in astfel de servicii este una care merita efortul.

4) Alege o agentie SEO care are experienta concreta cu business-uri din diverse industrii

O agentie SEO de incredere va prezenta clientilor sai alte proiecte din portofoliu, cu care a obtinut rezultate dovedite. Un nivel de intelegere ridicat al aspectelor de business si marketing clasic este important pentru crearea unei strategii SEO de succes. Atentie! Exista agentii care prezinta proiecte care nu le apartin. Este foarte usor sa scanezi pozitiile unui site pe anumite cuvinte cheie si sa-ti asumi meritul pentru aceste realizari. Asadar, cere referinte direct de la fostii sau actualii clienti ai agentiei!

5) Nu te increde intr-o agentie SEO care iti face promisiuni nerealiste

Atata timp cat activitatea SEO trebuie sa influenteze o terta parte (Google), care poate schimba oricand algoritmii si unde multe dintre variabile sunt necunoscute, nicio agentie SEO nu poate promite verbal sau in scris un termen exact pentru anumite pozitii in Google sau un volum procentual de crestere a traficului sau vanzarilor intr-o perioada data.