4 lucruri pe care un millennial le caută în carieră și ce trebuie să învețe managerii din asta

Sursă foto: Shutterstock / Copyright: GaudiLab
Sursă foto: Shutterstock / Copyright: GaudiLab

Pentru piața muncii, generația millennial a fost deseori considerată una pentru care stabilitatea la locul de muncă nu a reprezentat o mare prioritate, mulți angajați din această categorie preferând să își schimbe des angajatorul. Un studiu realizat în anul 2017 de către Capital Group a scos la lumină noi date, destul de surprinzătoare, care arată faptul că 67% dintre angajații generației millennial consideră loialitatea față de locul de muncă foarte importantă, cu o condiție obligatorie, ca aceasta să fie reciprocă. Așa cum explică Heather Lord, Head of Strategy & Innovation la Capital Group: „Dacă un angajator poate egala foamea unui millennial pentru beneficii și dezvoltare personală care se aliniază cu valorile sale, atunci acesta va fi loial locului de muncă.”

4 lucruri pe care un millennial le caută în carieră și ce trebuie să învețe managerii din asta:

  1. Mai multă flexibilitate la locul de muncă

Prin flexibilitate, angajatorii trebuie să se adapteze ideii că randamentul angajaților poate veni sub forme diferite, atunci când sunt stimulați corect. Pentru fluxul unei echipe, un program identic pentru toți angajații poate și mai simplu de adoptat, dar asta nu va garanta și performanță, iar angajatorul trebuie să învețe să se adapteze oamenilor din echipa sa, înțelegând care sunt criteriile care îi pot ajuta să dea rezultate bune. Unii vor dori un program de lucru diferit față de clasicul 9-18, alții vor căuta oportunități de a lucra remote, atunci când nu este nevoie de prezența lor fizică la birou. În același timp, câțiva angajați vor fi atrași de ideea de a putea participa la cât mai multe training-uri și workshop-uri, prin care să acumuleze noi aptitudini. De altfel, oportunitatea de a se bucura de un spațiu de relaxare și de facilități precum accesul la o sală de fitness pot face diferența. Liviu Tudor, fondatorul și Presedintele Asociației Proprietarilor de Clădiri din România (RABO), numit recent în funcția de președinte al European Property Federation (EPF), explică: „Degeaba ai o clădire nouă, perfect funcțională, dacă nivelul serviciilor oferite nu se ridică la cel așteptat. O atenție sporită trebuie acordată și facilităților de care aceasta dispune – astăzi, oamenii nu își mai doresc doar o simplă cafenea la parter, ei vor opțiuni diverse și variate. Un factor foarte important va fi optimizarea tuturor acestor elemente pentru a crea o experiență pozitivă atât companiilor, cât și angajaților acestora”.

  1. Mai multă interacțiune cu managerul

Atunci când vine vorba despre experiența de muncă, un millennial va pune preț în mod special pe relația pe care o are cu managerul și feedback-ul constant pe care îl primește de la acesta. Mai exact, un angajator trebuie să explice foarte clar care sunt sarcinile unui angajat, ce așteptări are de la el și care sunt indicatorii de performanță în urma cărora va fi evaluat. La final, va organiza discuții săptămânale, extrem de utile pentru cei care caută să acumuleze mai multă experiență.

  1. Oportunitatea clară de avansare

Un alt criteriu determinant pentru loialitatea pe care un angajat o arată față de manager și locul de muncă este oportunitatea de avansare pe care o are în interiorul firmei. Aceasta nu înseamnă numai un salariu mai atractiv și o funcție mai bună pentru CV, ci și posibilitatea angajatului de a avea o viziune de ansamblu asupra carierei sale, un factor care poate fi foarte motivant.

  1. O echipă

Nu numai salariul, dar și mediul de lucru poate fi determinant în decizia unui angajat de a pleca de la locul de muncă. Aici, abilitatea managerului de a forma o echipă strâns legată va influența direct fluxul plecărilor din firmă, mai ales când vorbim despre oamenii cu adevărat valoroși.

Sursă foto: Shutterstock / Copyright: GaudiLab

Reporter Greatnews, Ionuț Fantaziu a fost jurnalist în redacțiile Opinia Studențească, Ziarul de Iași, Evenimentul zilei, Yahoo News și a colaborat cu diverse publicații din domeniul științei și tehnologiei.