3 idei de mici „afaceri” pentru tinerii care se gândesc să renunțe la job

Jobul de zi cu zi poate veni la pachet cu satisfacții profesionale, însă nimic nu e mai bine decât să fii propriul tău șef.

Fără doar și poate, drumul antreprenoriatului vine la pachet cu sacrificii și riscuri. Tocmai de aceea, înainte să pui în cui jobul de la 9 la 18, poți încerca să dezvolți un mic business de test în paralel cu jobul de zi cu zi. Iar pe măsură ce înveți să te organizezi sau chiar să-i coordonezi pe alții, poți începe să pui la cale și un plan concret prin care să devii propriul tău șef. Mai ales dacă vezi că ideea dă roade și ai succes, inclusiv pe partea financiară.

Renunță așadar la serile petrecute în fața televizorului sau la ieșirile lungi și dese cu persoane pe care nici măcar nu le placi. Profesioniștii adevărați, antreprenorii care reușesc să dezvolte un business de succes nu își dedică majoritatea timpului liber distracțiilor, ci, mai degrabă, dezvoltării de noi abilități. 

Acestea fiind spune, nu uita să-ți rezervi weekendurile pentru tine. Este important să găsești și modalități prin care să scapi de stres și griji. Legende din lumea business-ului, cum sunt Bill Gates, Elon Musk sau Jack Dorsey își petrec sfârșitul de săptămână departe de birouri și nu de puține ori îi vei auzi în interviuri vorbind despre hobby-urile lor, fie ele mașinile puternice sau simplele ore de lectură.

Înainte de toate însă, ai nevoie de o idee. Și cum nimic nu e mai plăcut decât să faci ce iubești cu adevărat, poți începe să-ți reevaluezi pasiunile și să vezi dacă nu cumva printre ele se ascunde și un bun început pentru un business. Până atunci însă, iată câteva idei care se pot transforma în afaceri de succes:

  • Tuturor ne place să mâncăm…

…așa că de ce nu ai transforma această plăcere într-un business. Dacă ești pasionat de cooking și ai acces la o bucătărie, treaba e pe jumătate gata. Poți începe cu deserturi, apoi poți diversifica „meniul” și, cine știe, poate într-o zi, acestă mică afacere se va transforma într-un restaurant. Încearcă să descoperi rețete inedite prin locurile unde călătorești, că persoane doritoare să-ți cumpere preparatele vei găsi, mai ales în această era, în care suntem din ce în ce mai obsedați de diete și mâncat sănătos. Și stai fără grijă, pe măsură ce business-ul tău crește vei găsi online și o mulțime de soluții profesionale pentru ustensilele și echipamentele de care vei avea nevoie, la prețuri acceptabile. 

  1. Vinde ce cunoști

Dacă deja ai adunat câțiva ani în spate în domeniul în care lucrezi, iar acesta este o profesie „vânată” de tineri, cum ar fi IT-ul sau marketingul, nu ar fi o idee tocmai rea să scrii o carte și să dai mai departe din experiența pe care ai acumulat-o. 

Dacă ești expert în domeniul de activitate se vor găsi cu siguranță tineri profesioniști care te vor plăti pentru a-i învăța ce știi să faci. Iar dacă nu-ți place să scrii, nicio problemă. Sunt o mulțime de site-uri unde poți posta tutoriale filmate. Tot ce ai nevoie este un cont, iar prețul cursurilor începe de la 50-60 de lei. Iar acest început se poate transforma într-o firmă de consultanță, odată ce ți-ai construit o reputație bună în piață.

  1. Manageriază conturi de social media

Cu toții petrecem nepermis de mult timp pe rețelele sociale. De ce nu ai scoate și niște bani în plus din asta? Sunt o mulțime de companii, în special start-up-urile din zona de retail, care au nevoie de cineva capabil, care să le construiască o bună reputație pe piață. Acea persoană ai putea fi chiar tu, iar asta se poate face seara, în câteva zeci de minute de research și vorbit cu clienții. Facebook are propriul sistem de programat postări, cât despre Twitter, Instagram sau alte rețele sociale, acestea pot fi manageriate în paralel de pe platforme precum Hootsuite. O astfel de modalitate de petrecere a timpului liber se poate transforma ușor într-o firmă de marketing.

Te gândești să renunți la job și să pornești pe propriul drum? Ai ales deja ce vei face?

Dan Arsenie
Jurnalist GreatNews, Dan Arsenie lucrează în presa centrală din 2007 şi a scris pentru publicaţii ca Evenimentul Zilei, realitatea.net şi Yahoo News România. Scrie cu pasiune reportaje şi portrete jurnalistice şi acordă o atenţie ridicată promovării oamenilor frumoşi şi a locurilor frumoase din România.