10 motive frecvente pentru care motorul mașinii se oprește subit

Sursa foto

Dacă mașina ta se oprește, înseamnă că motorul a încetat să funcționeze din mai multe motive. Acest lucru poate fi rezultatul unei probleme mecanice sau a unei probleme cu combustibilul pe care îl primește mașina. Mașina se poate bloca la scurt timp după ce ați pornit-o sau chiar în timp ce conduceți.

Mai jos sunt o serie de cauze frecvente care pot explica de ce se oprește motorul în mers.

1. Rezervor de combustibil gol – Dacă lampa de avertizare pentru consum redus de combustibil este aprinsă și este aprinsă de ceva timp, aceasta este probabil cea mai probabilă cauză.

2. Amestecul de combustibil nu este adecvat – Dacă mașina se oprește când este rece sau se oprește intermitent, este posibil ca amestecul de combustibil să nu fie adecvat. Acest lucru se întâmplă de obicei atunci când amestecul de combustibil și aer nu este suficient de bogat. Dacă aveți și instalație GPL pe mașină, puteți verifica regulat dacă mașina comută în parametri normali de la benzină la GPL și invers.

3. Pompa de combustibil defectă – Dacă pompa de combustibil se oprește sau nu funcționează corect, atunci motorul nu va primi combustibilul de care are nevoie ca să funcționeze, ceea ce duce la blocarea motorului. Nu veți putea reporni mașina dacă pompa de combustibil se oprește.

4. Alternator slab – Alternatorul este responsabil pentru încărcarea bateriei și funcționarea multor funcții esențiale ale motorului. Dacă alternatorul se defectează, mașina se va opri și ea. Cu toate acestea, există, de obicei, o mulțime de semne de avertizare privind defectarea iminentă a alternatorului, inclusiv luminile estompate și bateria care nu se încarcă.

5. Baterie descărcată – De cele mai multe ori, dacă bateria este descărcată, nu veți putea porni mașina. Cu toate acestea, dacă bateria se strică, este posibil să vă confruntați cu o blocare cauzată de suprasolicitarea alternatorului. Înainte de a înlocui bateria, asigurați-vă că alternatorul este în regulă, pentru că altfel veți cumpără o baterie nouă cam degeaba.

6. Probleme de eliberare a ambreiajului – Acest lucru se întâmplă numai pe vehiculele cu transmisie manuală și se produce atunci când vă ridicați piciorul de pe ambreiaj în timp ce vă aflați în treaptă, fără a-i da benzină. Poate apărea, de asemenea, dacă încercați să treceți la o treaptă de viteză prea mare fără RPM-uri (rotații pe minut) care să o susțină. Dacă se întâmplă acest lucru, pur și simplu treceți pe liber, apăsați ambreiajul și porniți din nou motorul.

7. Presiune scăzută a combustibilului – Dacă mașina ta se oprește doar pe pante, atunci presiunea scăzută a combustibilului este probabil de vină. Acest lucru poate fi rezultatul injectoarelor înfundate, deci cumpărați un curățător pentru injector și adăugați-l în rezervorul de combustibil cât mai curând posibil.

8. Filtru de aer murdar – Dacă filtrul de aer este înfundat sau foarte murdar, atunci acesta va interfera cu fluxul de aer al mașinii dvs. și poate provoca blocarea.

9. Senzor de lichid de răcire defect – Dacă autovehiculul are un senzor de lichid de răcire, atunci supraîncălzirea poate cauza oprirea imediată a vehiculului pentru a preveni deteriorarea motorului. În unele cazuri, este posibil ca acest senzor să fie defect și să dea citiri greșite care să ducă la blocare.

10. Capacul distribuitorului corodat – Acest capac acoperă distribuitorul și trimite tensiune la bujii. În cazul în care capacul distribuitorului are coroziune, acesta poate face ca mașina să se înece în timpul accelerării sau chiar să se blocheze.

Jurnalist GreatNews, Dan Arsenie lucrează în presa centrală din 2007 şi a scris pentru publicaţii ca Evenimentul Zilei, realitatea.net şi Yahoo News România. Scrie cu pasiune reportaje şi portrete jurnalistice şi acordă o atenţie ridicată promovării oamenilor frumoşi şi a locurilor frumoase din România.