Ziua călătorului în chiloți. Metrorex ia atitudine: Să fim creativi, dar îmbrăcați!

Astăzi, în întreaga lume, este ziua „No Pants Subway Ride”, în care călătorii sunt invitați să meargă cu metroul fără pantaloni.

Un grup de tineri au vrut să realizeze această mișcare și în România și au cerut o autorizație de la Metrorex pentru a filma și fotografia în metrou.

„Participanții o să își scoata pantalonii în stația de metrou, înainte să se suie în garnitura de metrou, nu înainte de a intra în stația de metrou, afară în frig. Planul pentru ruta și modul în care ne organizăm va fi anunțat la locul de întâlnire”, se arată pe pagina de Facebook a „Fără pantaloni în metrou”.

Doar că această mișcare s-a izbit de refuzul celor de la Metrorex, care spun că ar deranja călătorii din metrou și nu ar fi decent.

Însă, în comunicatul de presă, reprezentanții Metrorex au ținut să adauge și câteva sfaturi părintești de viață.

„Atenţia pentru felul în care ne îmbrăcăm este o modalitate nonverbală de a le arată celor din jurul nostru că le purtăm respect. Bună-cuviinţă, decența şi educaţia elementară sunt cele care ne conduc în marea majoritate a cazurilor, chiar şi atunci când ne îmbrăcăm.

Este mai mult decât evident că ceva a dispa­rut, la unii, în ultimul timp, iar acel ceva ce se numeşte pudoare. Şi totuşi omul este înzestrat cu pudoare! Acel sentiment de sfială, de jenă, de decentă, manifestată în comportarea cuiva oglindeşte, de altfel, educaţie dar şi o stare de curate­nie morală.

Modul în care ne comportăm în locurile publice include şi îmbrăcămintea pe care o purtăm – cea care spune foarte mult despre noi, despre educaţia noastră elementară. Zona publică – de exemplu trenul de metrou – ne oferă posibilitatea că şi prin ceea ce alegem că şi veşmânt să comunicăm celorlalţi ceva!

Ceva despre noi, ceva care să nu şocheze, să nu fie agresiv, vulgar! Deranjează, şochează şi este agresivă imaginea călătorului în chiloţi – mai ales în toiul iernii. Ea nu transmite niciun mesaj, nu are nicio motivaţie, iar pretextul că este un eveniment mondial este fals – nu tot ce se petrece afară se potriveşte la noi, călătorii noştri, românii în general sunt mai conservatori şi au mult bun-simt.

Aşadar, să păstrăm bună-cuviinţă , iar dacă nu o cunoaştem să o învăţăm! Să ne reamintim că trebuie să fim decenţi şi în vestimentaţie; ne acoperim trupurile – nu numai de frig, ci şi în semn de respect faţă de ceilalţi. Noi, cei de la Metrorex dorim să le asigurăm tuturor clienţilor noştri o călătorie sigură, confortabilă şi plăcută cu metroul. Şi pentru că în orice democraţie majoritatea decide, la metrou marea majoritate a călătorilor sunt decenţi, respectă regulile de bună purtare şi se comportă civilizat!

Să păstrăm ceea ce avem bun! Sunteţi de acord cu afirmaţiile de mai sus? Dacă da, mulţumim, dacă nu aşteptăm punctul Dvs. de vedere şi mulţumim de asemenea.

Şi încă ceva: capacitatea de a crea evenimente sau concepte de eveniment purtătoare de profit de imagine, se învecinează cu arhitectură şi cu artă regizorală deopotrivă, tocmai pentru că viziunea este cea care face legătură dintre cele două abilităţi.

Suntem de acord că este necesar să fim permanent creativi! Dintotdeauna însă, cel mai bine s-au poziţionat companiile, brandurile, oamenii, care au fost modele de comportament. Este adevărat, dacă învăţăm să ne reinventăm putem supravieţui. Să ne reinventăm însă pozitiv. Sunt încă atâtea de făcut! Chiar şi cu hainele pe noi putem fi creativi!”, se arată în comunicatul Metrorex.

Ținut pentru prima dată în 2002, în New York, „Fără pantaloni la metrou” este plănuit să se desfăşoare astăzi, de la ora 15.00, în 60 de orașe din lume, precum New York, Amsterdam, Barcelona, Berlin, Boston, Brisbane, Copenhaga, Helsinki, Lisabona, Londra, Los Angeles, Madrid, Miami, Montreal, Paris, Praga, Riga, Roma, San Francisco, Stockholm, Sydney, Toronto, Vancouver şi Washington DC.