Un român și-a făcut tractor acasă: bord de Audi, motor de Mercedes

FOTO: Captură Digi24
FOTO: Captură Digi24

Un mecanic auto din Gorj și-a construit singur un tractor în curte. Caroseria și-a făcut-o manual, iar piesele le-a adunat de la alte mașini mai vechi. Potrivit Digi24, totul a costa în jur de 1.500 de lei.

„Motorul este Mecedes sută la sută. Cutia de viteaze este de-a noastră de Aro 10. Ambreiajul este de Moskvich. Electromotor e de Moskvich. Bordul e de Audi, volanul este de Dacie”, a declarat mecanicul Vali Martin.

Își dorește de multă vreme un tractor, însă nu a avut bani, așa ca s-a gândit să-și construiacă singur unul. A umblat prin tâguri după piese, iar pe unele le-a modificat ca să se potrivească.

„Carcasa de ambreiaj este făcută în bucătărie. Am avut motorul în bucătărie, cutia de viteze și în bucătărie am asamblat carcasa de ambreiaj”, a mai povestit Vali Marin, pentru Digi24.

Are o cutie de viteze în 4 trepte, chiar și servodirecție și consumă cam un litru de motorină la o oră de muncă. Tratorul lui Vali Martin nu trebui omologat și nici înmatriculat întrucât este folosit doar pe drumurile agricole. După ce i-a dat cheie și a văzut că merge, l-a pus la treabă, pe un teren pe care îl lucrează în Aninoasa.

O companie din România vrea să lanseze un tractor ieftin

Proprietarul Ruris, producător de moto-utilaje, Cătălin Stroe, a declarat că a proiectat un tractor de mici dimensiuni care va costa câteva mii de euro și va putea fi achiziționat de oricine care are câteva hectare de teren agricol.

Utilajul agricol urmează să aibă între 12 și 30 CP, tracțiune 4X4 sau doar spate și cutie de viteze manuală.

„Tractorul va costa sub 10.000 de euro. Am realizat deja primele prototipuri. Spre exemplu, vom avea motoare diesel de generaţie nouă şi acesta va putea ara cu două trupiţe“, a spus Cătălin Stroe.

În comparație, un tractor pentru o fermă mare costă în jur de 250.000 de euro. De exemplu, la acest preț se poate achiziționa un tractor New Holland T9, cu o putere de 560 de cai, cu roţi duble pe față și pe spate, cu ridicător hidraulic în trei puncte. Are și un sistem integrat cu autoghidare prin satelit.

Ruris are la Craiova un atelier de cercetare, unde se proiectează și se dezvoltă diverse motoutilaje. Piesele sunt aduse de furnizori internaționali.

Cătălin Stroe crede că cererea de utilaje agricole va crește în următorii ani, în condițiile în care aproape jumătate din populația țării trăiește în mediul rural.

giphy

 

giphy

 

giphy (1)