Trenuri de metrou noi, cu ecrane tactile și locuri pentru biciclete

metrou_03
Foto: forum.construim-romania.ro

Mai multe trenuri de metrou noi, cumpărate din Spania, vor ajunge în București în perioada următoare. Primul dintre acestea, botezat „Dunărea”, a ajuns deja în capitală la sfârșitul acestei săptămâni.

După ce va fi supus mai multor teste, noul tren va începe să circule pe liniile subterane din București. În total, 16 garnituri vor fi înlocuite de trenuri noi de metrou.

„Este vorba despre un proces de modernizare în care am intrat şi în care vom încerca uşor-uşor să înlocuim toate trenurile pe care le avem acum“, a explicat Aurel Radu, directorul Metrorex, citat de adevarul.ro.

Dunărea, primul nou tren care a sosit în Bucureşti, este produs de compania spaniolă CAF şi are o capacitate de transport de 1.202 călători, măsurând 114 metri. Noua garnitură are locuri speciale pentru persoanele cu dizabilităţi, dar şi pentru transportul bicicletelor.

metrou_01
Foto: forum.construim-romania.ro

Dintre cele 16 noi trenuri de metrou care vor ajunge în capitală, doar cinci vor deveni funcţionale în decursul anului viitor. Fiecare dintre noile trenuri are șase vagoane și o capacitate de peste 1.200 de călători. Garniturile pot rula cu cel mult 90 de kilometri pe oră.

Locuri speciale pentru persoanele cu dizabilități

Totodată, fiecare vagon are sisteme de informare a călătorilor cu ecran tactil și locuri speciale pentru biciclete și pentru transportul persoanelor cu dizabilități. Garniturile sunt dotate cu un sistem ce transmite automat starea tuturor echipamentelor trenului. Astfel, când garnitura ajunge la depou, nu mai este nevoie să fie verificată de mecanici, potrivit digi24.ro.

metrou_02
Foto: forum.construim-romania.ro

Costurile pentru cumpărarea tuturor garniturilor se ridică la 97 de milioane de euro, fără TVA. O parte din sumă este suportată de compania Metrorex, în timp ce alţi bani vin din împrumuturi oferite de Banca Europeană de Investiții.

Noile garnituri le vor înlocui treptat pe cele vechi, fabricate la Arad între 1978 și 1992, și care, de-a lungul timpului, au parcurs sute de mii de kilometri. Garniturile noi vor circula pe Magistralele 1 (Dristor – Pantelimon), 2 (Berceni – Pipera) și 3 (Preciziei – Anghel Saligny).

Dacă v-a plăcut acest articol, alăturați-vă, cu un Like, comunității de cititori de știri pozitive de pe pagina noastră de Facebook.