Trenul mărfar care va circula cu 400 de kilometri pe oră

FOTO: dlr.de
FOTO: dlr.de

Centrul Aerospațial German a dezvoltat conceptul trenului automat NGT CARGO, destinat pentru transportul de marfă. Vagoanele de marfă inteligente incluse în conceptul NGT CARGO au tracţiune separată bazată pe motoare electrice şi o baterie care stochează energia recuperată în timpul frânării.

Acest lucru face posibilă manipularea separată a vagoanelor individuale, fără a avea nevoie de personal de manevră, locomotive de manevră sau linii de contact. Fiecare vagon individual este dotat cu senzorii necesari pentru a face acest lucru. Astfel, trenul poate fi localizat tot timpul, iar clienţii pot obţine detalii precise cu privire la stadiul curent şi ora de sosire a mărfurilor lor, scrie clubferoviar.ro.

Pe o infrastructură adecvată, se poate atinge o viteză de până la 400 de km; pe liniile existente se pot atinge viteze de până la 160 sau 200 de km pe oră.

Tot în Germania se dorește înlocuirea trenurilor clasice de călători cu cele pe hidrogen. Aceste noi trenuri vor fi produse grupul francez Alstom.

Primele curse cu pasageri ar urma să fie făcute până la sfârșitul acestui an. Principalele avantaje ale trenului cu hidrogen sunt că elimină în mediul înconjurător doar aburi și poate atinge o viteză de până la 140 km/h.

Cei de la Alstom și-au denumit trenul Coradia iLint. Este alimentat de baterii cu Litiu-Ion, care își iau energia, la rândul lor, de la un rezervor de hidrogen integrat în acoperiș.

Rezervorul de pe acoperiș are 94 de kilograme și asigură o autonomie de până la 800 de kilometri. Costurile suplimentare vor apărea la adaptarea depourilor cu stații speciale de alimentare. Hidrogenul poate fi livrat de uzinele chimice care îl transformă într-un reziduu. Până acum, hidrogenul era ars.

Acest tren mai poate rezolva și problema poluării fonice, atât pentru pasageri, cât și pentru oamenii care locuiesc în apropierea căilor ferate. La trenurile care merg alimentate cu hidrogen se aude doar zgomotul roților.

Primul tren va circula pe linia Buxtehude-Bremervörde-Bremerhaven-Cuxhaven, în nordul Germaniei.

Reporter Greatnews, Ionuț Fantaziu a fost jurnalist în redacțiile Opinia Studențească, Ziarul de Iași, Evenimentul zilei, Yahoo News și a colaborat cu diverse publicații din domeniul științei și tehnologiei.