TOP 10. Cele mai bune și cele mai rele orașe pentru șoferi. Pe ce loc este Bucureștiul

Bucureștiul este unul dintre cele patru orașe europene prezente în topul celor mai aglomerate metropole ale lumii.

Capitala României ocupă locul patru în clasamentul realizat de compania TomTom. Mai aglomerate decât Bucureștiul sunt doar orașele Istanbul, Mexico City, Moscova și St Petersburg.

Astfel, la o călătorie medie de 30 de minute cu mașina prin oraș, un șofer din București înregistrează 103 ore de întârziere într-un. În Istanbul și Mexico City, această întârziere este de 110 ore, în timp ce în Moscova și St Petersburg, de 109, respectiv 104 ore.

În cazul Bucureștiului, marea problemă este numărul mare al mașinilor raportat la populația totală a orașului. Potrivit Institutului Național de Statistică, în anul 2014 erau înmatriculate 924.213 autoturisme, la o populație de 1.883.425 de locuitori, adica o mașină la 2 locuitori. O soluție ar fi încurajarea populației, prin crearea de infrastructură și alte diverse facilități, să folosească mijloace alternative de transport, cum ar fi bicicleta.

Specialiștii în psihologia transportului de la Asociația „PsihoTrafiQ” consideră că ambuteiajele nu duc numai la întârzieri, ci și la nervozitate și creșterea accidentelor rutiere cauzate de reacții impulsive.

Top 10 cele mai aglomerate orașe (în paranteză este menționată întârzierea medie la nivel de an, pentru călătorii zilnice prin oraș de 30 de minute):

Istanbul
Mexico City
Moscova
St Petersburg
București
Recife
Rio de Janeiro
Varșovia
Los Angeles
Salvador

„Românii au tendința de a epata cumpărând și etalând valoarea mașinii, iar acest lucru este produsul unei contaminări sociale. În Europa de Vest, oamenii aleg echilibrul, au înțeles că dacă toată populația ar folosi autoturismele ca singura soluție de transport rutier, practic marile orașe ar paraliza. Vesticii au înțeles, se pare că mai bine decât noi, că autoturismul nu este cel mai rapid mijloc de transport într-un oraș mare, chiar din contră. În cele mai multe cazuri, mai repede te deplasezi cu motocicleta sau bicicleta. De asemenea, folosirea metroului este o soluție foarte bună pentru a evita aglomerația urbană.

Datorită faptului că la noi funcționează foarte bine mimetismul, alegem să ne deplasăm cu toții, încolonați, cu autoturismul, într-un oraș cu o infrastructură rutieră precară, iar statisticile nu mint: 103 ore pe an înseamnă foarte mult. În acelasi timp, nu trebuie să neglijăm deloc faptul că ambuteiajele sporesc nervozitatea și agresivitatea șoferilor, iar acestea pot reprezenta un factor semnificativ pentru producerea accidentelor. Totodată, nu trebuie să minimalizăm nici costurile plătite cu sănătatea, ca urmare a poluării accentuate, mai ales în intersecții”, spune, pentru HotNews, psihologul principal Ionel Simionca, vicepreședintele Asociației de Psihologie și Siguranță Rutieră „PsihoTrafiQ”.

Pe de altă parte, potrivit unei analize făcute pe baza datelor oferite de aplicația Waze, cele mai bune mari orașe în care să fii șofer sunt: Amsterdam, Milano, Washington DC, Atlanta, Madrid, Paris, Boston, Los Angels, New York, San Francisco. În top 15 se mai află orașele europene Roma și Londra.

Dacă v-a plăcut acest articol și vreți să citiți și altele de acest fel alăturați-vă, cu un Like, comunității de cititori de pe pagina noastră de Facebook.

Recomandările editorilor greatnews.ro:

Locuri de muncă la Therme, paradisul termal deschis lângă București
Poveste de succes. Ce face primul român ajuns în Anglia după ridicarea restricțiilor de muncă?
Cum văd românii copilul ideal: muncitor, religios și responsabil. Comparație cu alte popoare
Cel mai tare dans făcut de invitați la o nuntă. De emoție, mireasa a izbucnit în lacrimi

Jurnalist GreatNews, Dan Arsenie lucrează în presa centrală din 2007 şi a scris pentru publicaţii ca Evenimentul Zilei, realitatea.net şi Yahoo News România. Scrie cu pasiune reportaje şi portrete jurnalistice şi acordă o atenţie ridicată promovării oamenilor frumoşi şi a locurilor frumoase din România.