Tesla a lansat primul camion electric: 800 de kilometri cu o singură încărcare

Autocamionul electric Tesla Semi. Foto: tesla.com
Autocamionul electric Tesla Semi. Foto: tesla.com

Tesla a lansat primul camion electric, cu care dorește să înlocuiască autocamioanele diesel. Autonomia de drum a vehiculului este de 800 de kilometri, cu o singură încărcare a bateriilor.

Nu este singura lansare a companiei conduse de Elon Musk, care a prezentat și noul Roadster, despre care inovatorul american a spus că va fi ”cea mai rapidă mașină de serie” din istorie.

Mașina a ieșit din remorca autocamionului electric Tesla și va avea o autonomie de circa 1.000 de kilometri, per încărcare, și poate ajunge de la 0 la 100 de kilometri pe oră în doar 3,7 secunde. Musk e convins că mașina sa este mai performantă decât cele pe combustibili petrochimici.

Noul Roadster va fi disponibil începând cu anul 2020, scrie BBC.

În ceea ce privește camionul electric, Tesla Semi poate urca de la 0 la 100 de kilometri pe oră în 20 de secunde, cu o încărcătură de 36.287 de tone, nivelul maxim permis pe drumurile americane.

”Este diferit de orice alt camion din istorie”, a spus Elon Musk care și-a făcut astfel intrarea pe piața de camioane, care doar în SUA are peste 3,5 milioane de soferi pe motoare diesel.

Specialiștii sunt sceptici că invenția Tesla va putea să fie competitivă pe această piață. ”Un camion cu o baterie capabilă să susțină un drum de 500 de kilometri costă aproximativ 200.000 de dolari. Este mult mai mult decât un autocamion diesel, care costă în medie 120.000 de dolari”, a concluzionat un studiu al Carnegie Mellon.

Costurile de întreținere și operare al unui Tesla Semi sunt mai mici decât cele ale unui camion diesel, însă nu a oferit o estimare a acestora pentru fiecare camion în parte. ”Dieselul este cel mai eficient motor cu combustie internă”, a spus Allen Schaeffer, directorul executiv al Forumului Tehnologic Diesel.

”Motoarele diesel folosesc o combinație unică de trăsături inimitabile: eficiență dovedită a consumului, mod de operare economic, putere, durabilitate, disponibilitate, acces ușor la facilități de combustibili și service, iar acum aproape fără niciun fel de emisii în atmosferă”, a adăugat Schaeffer.

Tesla nu este prima companie care s-a gândit la camioane electrice. Concepte au fost prezentate și de Daimler, Volkswagen și Cummins, dar niciuna nu a început producția din cauza problemelor de autonomie.

Camioanele Tesla vor avea camere video pentru detectarea obiectelor și minimizarea punctelor moarte, cât și un sistem de autopilot foarte performant, cu frânare automată de urgență, ținerea linei și avertismente de trafic.