Taxa de mediu 2018. Câte mașini ar putea fi afectate de noul impozit

FOTO: andreas160578/Pixabay.com
FOTO: andreas160578/Pixabay.com

Ministerul Mediului încă lucrează la un proiect privind taxa de mediu. Deși proiectul trebuia să fie anunțat din luna martie, reprezentanții Guvernului nu au anunțat până acum o formă finală a ceea ce ar putea fi noua taxă de mediu 2018.

Cât de vechi sunt mașinile din România? Potrivit unui studiu făcut de Institutul Național de Statistică – INS, din numărul total de vehicule rutiere înmatriculate în circulație, 75,6% aveau anul trecut o vechime mai mare de 10 ani.

„Numărul total de vehicule rutiere înmatriculate în circulaţie, existente în evidenţele Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor la 31 decembrie 2017, a fost de 7,6 milioane (7.635.775) de vehicule, din care 77,3% aparţineau persoanelor fizice, autoturismele reprezentând 78,6% din total. Din numărul total de vehicule rutiere înmatriculate în circulaţie, 75,6% aveau o vechime mai mare de 10 ani”, arată autorii studiului.

În ceea ce privește taxa de mediu 2018, potrivit unor informații preliminare, impozite mai mari ar putea plăti cei care conduc mașini pe motorină.

După tipul de combustibil utilizat, 57,8% din numărul total de autoturisme au utilizat benzină, în timp ce numai 0,3% au folosit electricitate, gaz petrolier lichefiat, gaz natural sau alte surse. Ponderea autocamioanelor care au utilizat combustibil motorină a fost de 85,9%.

Regiunea de dezvoltare Bucureşti-Ilfov deţinea cea mai mare pondere în total parc vehicule rutiere, şi anume 1,4 milioane (1.489.369) de vehicule înmatriculate, respectiv 19,5%. Această regiune de dezvoltare a înregistrat cele mai mari ponderi la următoarele categorii de vehicule înmatriculate în circulaţie: vehicule rutiere pentru scopuri speciale (29,6%), autovehicule pentru transportul mărfurilor (20,1%), autoturisme (19,9%), autobuze şi microbuze (19,3%) ṣi semiremorci (18,2%).

Taxa de mediu 2018. Cum se va calcula

Reprezentanții Guvernului lucrează la taxa de mediu 2018, care să nu mai încalce regulile Uniunii Europene, așa cum a fost cazul celei din trecut.

Noua taxă de mediu 2018 este necesară din cauza avalanșei de mașini second hand din țările vestice, care poluează România, potrivit celor care lucrează la proiectul noului impozit.

Noua taxă va fi aplicată tuturor proprietarilor de autovehicule, indiferent dacă au plătit sau nu orice alt impozit auto.

Potrivit președintelui Asociației Service-urilor Independente, Cristian Muntean, citat de Digi 24, mașinile care poluează foarte mult, precum cele non Euro sau Euro 1, vor ajunge să plătească un impozit și de 200 de euro.

De asemenea, pentru mașinile mai noi, precum cele Euro 5 sau Euro 6 se va plăti echivalentul a aproximativ 50 de euro.