Taxa auto ar putea fi plătită de toți șoferii. Impozite mari pentru mașini poluante

FOTO: Ionuț Fantaziu/GreatNews.ro
FOTO: Ionuț Fantaziu/GreatNews.ro

Guvernul caută o alternativă la „taxa auto de primă înmatriculare”, care încalcă regulile Uniunii Europene.

O soluție ar fi ca toți șoferii să plătească 2 lei în plus la fiecare plin de carburant în contul acestei taxe. Astfel, cine poluează mai mult, plătește mai mult.

Porivit calculelor, pentru o mașină care are un consum de 8 litri la 100 de kilometri, care parcurge în jur de 10.000 de kilometri anual, proprietarul va plăti o taxă anuală de 32 de lei, inclusă în prețul carburantului.

„Ar trebui să fie un timbru de poluare care să taxeze poluarea pe principiul „Poluatorul plătește”. Din punctul meu de vedere, și asta este ceea ce am discutat la nivelul grupului de lucru, acest timbru de mediu în forma actuală trebuie abrograt, dar trebuie înlocuit cu altceva.

Una dintre variantele pe care noi am luat-o în calcul și pe care Ministerul Mediului a propus-o Grupului de lucru a fost o taxare a consumului de combustibil, și atunci fiecare este taxat echitabil în funcție de cât rulează, cât consumă.

Vorbim despre un pachet în doi piloni: pe de o parte, taxarea combustibilului folosit cu o sumă mică, undeva la 2 lei pe fiecare plin de combustibil, și pe de altă parte, o impozitare diferențiată a autovehiculelor în funcție de norma de poluare a motorului. Asta este propunerea noastră, dar Parlamentul este suveran și va decide dacă se ia în considerare această propunere sau nu”, a declarat ministrul Mediului, Cristiana Pașca Palmer, săptămâna trecută.

Măsura de a introduce o taxă de mediu în prețul combustibilului nu este susținută de producătorii de mașini, care cred că pe termen scurt mașinile second hand ar putea fi mai accesibile decât în prezent, chiar dacă mașinile sunt poluante.

În luna iunie, Curtea de Justiției a Uniunii Europene a decis că taxa de primă înmatriculare percepută în România cumpărătorilor de mașini nu respectă legislația UE.

În primăvară, ministrul Mediului, Cristian Pașca Palemer, estima că aproximativ un milion de români care au achitat taxa auto în perioada 2007 – 2013 trebuie să primească banii înapoi.

După renunțarea la taxa de primă înmatriculare ar putea apărea pe lângă adaosul la carburant și un sistem modificat de impozite locale pentru mașini. Mai exact, pentru a opri avalanșa de mașini second hand poluante în România, taxa locală ar urma să fie plătită în funcție de vechimea autovehiculului și de nivelul de poluare.
Dacă v-a plăcut acest articol, alăturați-vă, cu un Like, comunității de cititori de pe pagina noastră de Facebook.

„Combustibil” gratis pentru mașinile electrice. Oferta eco de la Kaufland

https://greatnews.ro/rabla-2016-reduceri-importante-pentru-cei-care-vor-o-masina-electrica/