Taxa auto 2018. Se pregătește un nou tip de impozitare

Se lucrează la Taxa auto 2018 FOTO: Michal Jarmoluk/Pixabay.com
FOTO: Michal Jarmoluk/Pixabay.com

Guvernanții lucrează la taxa auto 2018, care să oprească avalanșa de mașini la mâna a doua, care vin din țările vestice. Potrivit datelor statistice, în primele opt luni ale acestui an, în România au fost înmatriculate 337.000 de maşini vechi. Astfel, numărul maşinilor second-hand, cu o vechime mai mare de 10 ani, s-a dublat faţă de 2016.

Casa de consultanţă PricewaterhouseCoopers (PwC) a transmis, marți, un comunicat prin care a anunţat că România are nevoie rapid de o strategie eficientă de impozitare a autoturismelor pentru a stimula înnoirea parcului auto, după ce eliminarea taxei de timbru în februarie a accelerat creșterea importurilor de mașini rulate.

Grupul de lucru constituit la nivelul Ministerului Mediului, care lucrează la taxa auto 2018, a identificat două variante de aplicare a acestei taxe. Este vorba fie de taxarea o singură dată pe toată durata de viaţă a autovehiculului, fie anuală şi în funcţie de nivelul de poluare pentru tipul respectiv de autovehicul, a anunţat preşedintele Administraţiei Fondului de Mediu, Cornel Brezuică.

Șeful Direcției Impozite și Taxe Locale din Ministerul Finanțelor Publice, Gheorghe Marinescu, a declarat că sistemul de taxare al mașinilor este același existent înainte de 1990, după eliminarea taxelor de mediu, doar că s-a schimbat modul de calcul în funcție de capacitate cilindrică în urmă cu 10 ani.

Specialiștii în domeniu spun că în următoarea perioadă ar urma să apară o taxă auto 2018, un nou sistem de impozitare, care să țină cont de principiile de mediu, de normele Euro și de emisiile de dioxid de carbon.

Taxa auto 2018. Ce se pregătea la începutul anului

La începutul anului, Guvernul a luat în discuție introducerea unei taxe de poluare sub foră de vignetă, iar diferența de valoare să fie stabilită în funcție de gradul de poluare al autoturismului.

De asemenea, șoferii ar fi urmat să aibă acces în diferite zone ale marilor orașe pe baza unui sticker colorat, lipit pe parbriz.

Prin această măsură, Guvernul încearca să oprească avalanșa de mașini second-hand care a lovit România de la începutul anului, după ce timbrul de mediu a dispărut. În acest moment, trei tipuri de sisteme de impozitare există în Uniunea Europeană: o taxă introdusă în prețul combustibilului, o taxă de primă înmatriculare aplicată tuturor automobilelor, inclusiv celor înmatriculate deja de la introducerea taxei și un impozit anual în funcție de motorizare și carburantul folosit.

Aproximativ 60% dintre mașinile second hand care se află la vânzare în România au defecțiuni care necesită reparații costisitoare, arată un studiu efectuat de InspectorAuto.ro, o platformă online prin care se poate verifica istoricul unei mașini.

Cele mai multe mașini SH cu probleme sunt cele care sunt aduse în țară cu mai puțin de 2.000 de euro. Practic, acestea sunt aduse de la „fiare vechi” din țări precum Germania.

FOTO: Michal Jarmoluk/Pixabay.com