Taxa auto 2018. Pentru ce mașini se vor plăti cele mai mari impozite

Taxa auto 2018 FOTO: DanielReche/Pixabay.com
Taxa auto 2018 FOTO: DanielReche/Pixabay.com

Ministrul Mediului, Grațiela Gavrilescu, a vorbit în comisiile reunite de specialitate din Parlament despre proiectul de înlocuire a timbrului de mediu cu taxa auto 2018. Ministrul a spus că proiectul încă nu este finalizat, însă va fi gata în viitorul apropiat.

„Decât să ne grăbim să facem lucruri nu tocmai benefice, mai bine lucrăm cu pași mai înceți. Proiectul nu este încă finalizat. Nu ne dorim să punem o nouă penalitate sau o o nouă taxă de înmatriculare pentru cei care vor să-și cumpere o mașină second hand.

Ne dorim doar să respirăm un aer mai curat. Vrem să facem un proiect responsabil pentru generațiile viitoare”, a declarat ministrul Mediului, Grațiela Gavrilescu în fața deputaților și senatorilor.

La sfârșitul anului trecut, ministrul Gavrilescu spunea că noua taxa auto 2018 ar putea intra în vigoare în luna martie, înainte de aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli al Administrației Fondului pentru Mediu.

Reprezentanții AFM au spus că se face un inventar al emisiilor de CO2 generate de autovehiculele înmatriculate în 2017, comparat cu parcul auto existent la sfârșitul lui 2016.

Taxa auto 2018. Cum se va calcula

Noul impozit pe care vrea să-l introducă Ministerul Mediului ar putea fi aplicat tuturor proprietarilor de mașini, indiferent dacă au plătit sau nu orice altă taxă auto. Mașinile care poluează foarte mult, precum cele non Euro sau Euro 1 ar putea ajunge să plătească și până la echivalentul a 200 de euro.

Anul trecut, în primele 11 luni, au fost aduse în țară peste 474.000 de mașini second hand și s-au înmatriculat 100.000 de autovehicule noi.

Este vorba despre o creștere de 71% față de aceeași perioadă din 2016. Cele mai căutate mărci au fost Volkswagen (124.000 de mașini), Opel (58.000) și Ford (46.000).

În ceea ce privește mașinile noi, s-a înregistrat o creștere de 14%. De ajutor a fost și programul Rabla. Cea mai căutată marcă a fost Dacia (27.000 de mașini), urmată de Volkswagen (9.000).

FOTO: DanielReche/Pixabay.com

DISTRIBUIȚI
Ionuț Fantaziu
Reporter Greatnews, Ionuț Fantaziu a fost jurnalist în redacțiile Opinia Studențească, Ziarul de Iași, Evenimentul zilei, Yahoo News și a colaborat cu diverse publicații din domeniul științei și tehnologiei.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.