Sfaturi pentru cei care vor să deschidă un magazin online

Odată cu dezvoltarea comerţului electronic, tot mai multe magazine din retailul clasic aleg să se extindă sau să se mute în online.

Specialiștii atenționează însă că există diferenţe majore între vânzarea la raft şi cea online, de la comportamentul şi aşteptările clienţilor, la costuri diferite cu furnizori, depozitare sau marketare.

Prima şi cea mai mare diferenţă de care se lovesc magazinele fizice care trec în online este raftul. Potrivit specialiştilor platformei Frisbo, scopul raftului în magazinul en-detail este să vândă. În comerţul online, acest rol este preluat de website, în timp ce raftul se mută în depozit şi are un cu totul alt scop, respectiv să optimizeze fluxurile de marfă, timpul de preluare şi livrare a comenzii către clientul final.

“Pentru asta, în spatele raftului de e-commerce se află sisteme informatice performante, care permit localizarea imediată a produsului, dirijarea picker-ului pe traseul cel mai scurt de asamblare a comenzii, emiterea facilă a documentelor de livrare şi ambalarea corespunzătoare”, a explicat Bogdan Colceriu, CEO-ul Frisbo.

Pentru fiecare comanda plasată într-un magazin online, o persoană trebuie să  verifice disponibilitatea produselor comandate în stocul propriu sau la furnizori.

Mai departe, va trebui să identifice produsele în stoc sau să le procure, să emită factură, să ambaleze, să emită şi să ataşeze documentele pentru curier, după care să-i predea coletul.

“Toate acestea se întamplă, de cele mai multe ori, în ziua în care s-a plasat comanda. Zece comenzi pe zi inseamnă toate aceste procese înmulţite cu 10, iar 1.000 de comenzi pe zi înseamnă toţi aceşti paşi, punctaţi de 1.000 de ori”, a atenționat Coceriu.

După realizarea magazinului online, trebuie avute în vedere şi rezolvate câteva aspecte importante, specifice trecerii in online a unui retailer existent:

•    Depozitul trebuie optimizat pentru comenzi cu amănuntul, printr-un software de gestiune performant
•    Contractele cu transportatorii trebuie revizuite şi adaptate. Dacă până atunci livrarile se făceau în cantităţi mari către magazine, acum se vor face comanda cu comanda, ceea ce duce la un alt model de taxare.
•    Structura de personal trebuie completată, pentru a acoperi nevoi specifice, precum suport clienţi, asamblare şi ambalare comenzi, managementul şi marketing-ul magazinului online (produse, preturi, categorii, informatii despre produs)
•    Promoţiile şi discounturile aplicabile în magazine trebuie aplicate şi în online, sau invers
•    Returul să poată fi făcut în orice magazin offline
•    Eventualele carduri de fidelitate trebuie să fie utilizabile şi în magazinul online

În ceea ce priveşte clientul, chiar dacă este acelaşi din magazinul fizic, are un alt comportament atunci când cumpără online, spun specialiştii Frisbo.

“Offline, clientul este expus la mai multe produse simultan, raftul putând să stimuleze mai usor achiziţia de impuls. Online, preocuparea ta va fi să-i serveşti clientului exact ceea ce caută, atât pe site, cât şi în afara lui. Atât serviciile de promovare a ofertelor, cât şi magazinele online, sunt tot mai inteligente din acest punct de vedere, iar cei care au experienţa lor ştiu că îţi pot servi exact ce îţi doresti, când doreşti şi unde doreşti”, a adăugat reprezentantul aceleiași companii.

 

Dacă acest articol v-a fost util, alăturaţi-vă, cu un simplu Like, comunităţii noastre de cititori de pe pagina de Facebook.

 

Recomandările editorilor GreatNews:

Locuri de muncă în fermele din Danemarca. Se poate merge și în cuplu
Sute de kilometri de trasee de bicicletă, amenajate peste colinele Transilvaniei
Cea mai romantică cerere în căsătorie, din toate timpurile

Locuri de muncă în străinătate pentru bucătari și ospătari. Oferte în Franța și Germania
Locuri de muncă în fermele din Danemarca. Se poate merge și în cuplu
Scandal în pădurile României. O corporație este acuzată că încurajează tăierile ilegale