Schimbări drastice în Codul Rutier. Ce se întâmplă dacă îți expiră ITP-ul

Schimbări drastice în Codul Rutier. Ce se întâmplă dacă îți expiră ITP-ul

by -
Distribuie articolul pe:
FOTO: ktphotography/Pixabay
FOTO: ktphotography/Pixabay

În următoarea perioadă, Codul Rutier va suferi câteva schimbări foarte importante, care se referă la suspendarea înmatriculării unei mașini. Principala noutate este faptul că înmatricularea unei mașini va fi suspendată în cazul în care Inspecția Tehnică Periodică (ITP) a expirat sau a fost anulată, potrivit Automarket.ro.

De asemenea, suspendarea înmatriculării se face automat și atunci când noul proprietar nu solicită transcrierea dreptului de proprietate în termen de maxim 90 de zile. Până acum, termenul era de 30 de zile și nu exista riscul unei sancțiuni după expirarea acestuia. Schimbările ar urma să fie puse în aplicare începând de anul viitor, din luna mai.

În urmă cu două luni, reprezentanții Registrului Auto Român au avansat două propuneri pentru modificarea condițiilor în care se face Inspecția Auto Periodică (ITP).

În primul rând, RAR are în plan mărirea termenului de efectuare a primului ITP pentru autoturismele noi (M1). Astfel, un autoturism nou achiziționat va efectua primul ITP la 3 ani si nu la 2 cum este în prezent. Această diferenţiere legată de primul ITP este deja implementată pentru vehiculele utilitare uşoare cu „masa totală admisibilă tehnic” (MTMA) mai mică sau cel mult egală cu 3,5 t care efectuează primul ITP la 2 ani iar ulterioarele anual.

Referitor la propunerea ca ITP să fie efectuat la 1 an pentru autoturismele începând cu vechimea de la 12 ani, RAR spune că a efectuat o serie de statistici în urma cărora a reieșit că vârsta medie a vehiculelor ce compun acest parc activ se situează pe un trend crescător începând încă din anul 2009, când această valoare era de 8,63 ani, ajungând anul trecut la valoarea de 12,06 ani.

„Conform datelor furnizate de analizele statistice realizate de RAR ulterior activităţilor de Control Tehnic în Trafic (CTT) şi Supraveghere a staţiilor autorizate de ITP, acest prag de aproximativ 12 ani vechime este cel de la care vehiculele analizate înregistrează procente de neconformitate mai mari decât procentul mediu calculat”, mai precizează cei de la RAR.

În alte țări din Uniunea Europeană ITP-urile se fac mai des chiar și mai devreme: Austria (6 ani), Belgia (5 ani), Polonia (6 ani), Portugalia (9 ani), Slovenia (8 ani), Suedia (7 ani), Islanda (9 ani).

FOTO: ktphotography/Pixabay

0 comentarii

Raspunde