Românii au construit mașina care consumă 6 lei la 100 de kilometri

FOTO: Smart Electric Car
FOTO: Smart Electric Car

Universitatea „Transilvania” din Brașov a prezentat o mașină electrică realizată de studenți. Este un proiect realizat de studenți de la Inginerie Mecanică, Departamentul Autovehicule și Transporturi.

Autoturismul care a fost convertit la vehicul electric este un Smart fabricat în 1999. Înainte avea un motor de 599 mc, ce dezvolta o putere de 45 CP şi „prindea” o viteza maximă de 125 km/h.

Profesorul Radu Târulescu, din cadrul Facultății de Inginerie Mecanică a spus pentru Bună Ziua Brașov că autoturismul complet ecologic dezvoltă 30 de cai putere și are 32 de baterii, care se încarcă complet în trei ore. De asemenea, mașina are o autonomie de 50 de kilometri, cu o viteză maximă de 80 de kilometri pe oră. În ceea ce privește prețul, o încărcare costă 3 lei, ceea ce înseamnă că ar fi nevoie de doar 6 lei la suta de kilometri.

Primul automobil electric lansat în România a fost un model iMiEV, de la Mitsubishi. În prezent, pe străzile din țara noastră circulă doar câteva zeci de automobile electrice. Anul trecut, statul oferea un ecotichet de aproximativ 4.500 de euro la achiziția unui autoturism electric.

Autoritățile din România au promis că în următorii ani vor monta peste 10.000 de prize de încărcare rapidă. În prezent sunt aproximativ 50 de stații în toată țara.

Țara europeană în care se cumpără cele mai multe mașini electrice este Norvegia. Anul trecut au ajuns la peste 50.000 de autovehicule electrice înmatriculate. Cele mai populare sunt Volkswagen e-Golf, Tesla Model S, Nissan Leafvşi Volkswagen e-Up!.

Autostrada electrică

Mașinile electrice încă nu sunt foarte atractive pentru piața auto nu doar din cauza prețurilor mari, ci și pentru că nu există o infrastructură, iar bateriile se consumă destul de repede.

O fundație din Scoția lucrează la proiectul unei autostrăzi care să genereze curent. Construcția ar putea fi finanțată parțial de guvernul de la Londra.

Conceptul este asemănător șinelor de metrou și le-ar permite mașinilor să se conducă singure pe distanțe mari și să își încarce bateria din mers, potrivit Digi24.

Mai mult, potrivit celor care au făcut acest proiect, această autostradă ar putea costa chiar mai puțin decât una convențională. Inginerii scoțieni, care deocamdată nu au spus dacă electricitatea ar fi transferată prin contact direct sau prin inducție, propun ca pe fiecare bandă de mers special construită pentru mașinile electrice să fie pe centru o linie metalică genereatoare de curent.

Inginerii spun că pe aceste autostrăzi se va putea circul cu un pilot automat, iar companiile de curierat, de exemplu, ar putea trimite pe autostrăzile electrice camioane fără șofer. De asemenea, pentru că există o singură bandă de mers, mașina nu va putea face depășiri, ceea ce reduce riscul de accident.

Scoţienii spun că un kilometru drum electric va costa aproximativ 700.000 de euro, de cinci ori mai puţin decât standardul de cost al unei autostrăzi construite la câmpie în România.

Dacă v-a plăcut acest articol, alăturați-vă, cu un Like, comunității de cititori de pe pagina noastră de Facebook.

Recomandările editorilor GreatNews: