Lege. Vom putea cumpăra o singură mașină second-hand la doi ani

FOTO: Michal Jarmoluk/Pixabay.com
FOTO: Michal Jarmoluk/Pixabay.com

Mașinile la mâna a doua din străinătate vor putea fi comercializate doar de către firme, iar persoanele fizice vor putea cumpăra un singur autovehicul într-o perioadă de doi ani, se arată într-un proiect de lege, potrivit Profit.ro. Legea este susținută de 41 de deputați PSD.

Însă există numeroase lacune. De exemplu, nu este precizat ce se întâmplă atunci când mașina la mâna a doua se distruge sau devine inutilizabilă înainte de expirarea perioadei de doi ani.

De asemenea, nu este specificat și ce se întâmplă cu mașinile înmatriculate de români în alte state, precum Bulgaria.

Printre motive, deputații spun că, potrivit concluziilor ANAF, în ultimii ani, mașinile second hand aduse din străinătate au fost vândute de persoane fizice și juridice care au achitat TVA și impozitul pe profit.

„România se confruntă în ultimii ani cu o creștere explozivă a înregistrărilor de autovehicule second-hand, fapt care a condus la o îmbătrânire a parcului auto, cu mult peste media Uniunii Europene, și la o poluare fonică și de mediu pentru cetățenii României.

Conform statisticilor, în primele opt luni ale anului 2017, au fost înmatriculate aproximativ 340.000 de autoturisme second-hand, iar 71% dintre ele au peste 10 ani vechime.

Față de anul 2016, mașinile cu vechime peste 10 ani au inregistrat o creștere de 111%, ajungând să aibă o pondere de 60 % din totalul înmatriculărilor în 2017, comparat cu 45% in 2016”, se mai arată în proiectul legislativ, potrivit Profit.ro.

Pentru a opri avalanșa mașinilor second hand din Vest, care a pornit după eliminarea timbrului de mediu, Ministerul Mediului lucrează la o taxă auto pentru anul viitor. „Va fi o metodă prin care dorim foarte mult ca toate autovehiculele care circulă pe drumurile patriei şi care poluează, care au o normă inferioară de poluare euro 2, 3 sau 4, să fie taxate în funcţie de emisiile pe care le dau.

Luăm în calcul trei criterii, respectiv capacitatea cilindrică pentru care deja se plăteşte un impozit, după care luăm norma de poluare a fiecărei maşini şi emisiile de CO2 pe care le produce fiecare maşină”, a spus ministrul Gavrilescu.

FOTO: Michal Jarmoluk/Pixabay.com

 

Reporter Greatnews, Ionuț Fantaziu a fost jurnalist în redacțiile Opinia Studențească, Ziarul de Iași, Evenimentul zilei, Yahoo News și a colaborat cu diverse publicații din domeniul științei și tehnologiei.