Prima locomotivă hibrid din România a fost lansată pe șine la Constanța

Locomotiva hibrid realizată în România. Foto: Facebook
Locomotiva hibrid realizată în România. Foto: Facebook

Prima locomotivă hibrid construită în România a fost prezentată în Gara Constanţa, fiind rezultatul unui proiect finanţat de stat cu peste 3,5 milioane de lei.

Potrivit companiei România-Euroest SA, care a coordonat lucrările, locomotiva reprezintă o premieră mondială prin conceptul tehnic, fiind pentru prima oară când o locomotivă Diesel a fost transformată într-una de tip hibrid.

Avantajele acestui tip de locomotivă sunt, printre altele, reducerea emisiilor poluante cu 70 la sută, a consumului cu până la 60 la sută şi a mentenanţei cu aproximativ 15 la sută.

”Locomotiva este pe baterii. Aceasta este hibridă, pentru a mări autonomia. Motorul Diesel doar încarcă bateriile, nu e folosit pentru tracţiune. Avantajul este uriaş, nu poluează, nu are consum de combustibil”, a spus directorul proiectului, Corneliu Dică, citat de Mediafax.

”Are o autonomie de 8-12 ore în funcţie de sarcina pe care o are. Se încarcă în 2,5 ore”, a adăugat Dică.

Proiectul pare să fie unul de care România are mare nevoie, având în vedere că există încă numeroase căi ferate în țara noastră care nu sunt încă electrificate. Mai mult, la nivel european, peste 10.000 de locomotive Diesel cu vârsta medie de peste 36 ani trebuie înlocuite în Europa până în 2025, din cauza gradului ridicat de poluare.

Locomotiva hibrid va putea efectua, în prima fază, doar operațiuni de manevră, cum ar fi cele din depouri, gări sau triaje, chiar și unde nu există posibilitatea încărcării acumulatorilor de la o sursă exterioară.

Acest tip de locomotive ar urma să fie utilizat în combinatele siderurgice sau cele chimice şi petrochimice, ori de către operatorii de manevră portuari, din porturi precum Constanţa, Rotterdam sau Hamburg, mai precizează sursa citată.

Dezvoltatorii proiectului au reușit, în doar un an de zile, să creeze cea mai competitivă locomotivă electrică pe baterii de manevră, până în 30 de kilometri la oră, din lume.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.