Proiectul primei magistrale private de metrou a fost tras pe linie moartă

Stația Piața Victoriei, imagine de pe magistrala M2, Berceni - Pipera. Foto: adevarul.ro

În 2011, Metrorex anunța că dorește să concesioneze pe o perioadă de 30 de ani, unui operator privat, serviciile de transport de călători, pe viitoarea magistrală 7, care ar fi legat orașul Bragadiru de Voluntari.

Prima linie privată de metrou din România ar fi trebuit să fie gata în 2020, însă, potrivit jurnaliștilor de la Economica.net, proiectul este declarat eșuat.

Potrivit unei propuneri, în cadrul acestui proiect, statul punea la dispoziție terenul, iar investitorul finanța lucrarea de construcție și achiziția trenurilor. În total, investiția se ridica la aproximativ 1,25 miliarde de euro.

Investitorii ar fi urmat să-și recupereze banii din contravaloarea biletelor plătite de călători, precum și din alte activități de retail sau publicitate în stații. Însă Magistrala 7 a fost declarată nerentabilă.

Într-o declarație pentru Economica.net, actualul șef al Metrorex, Dumitru Șodolescu, a declarat că din concluziile unui studiu de prefezabilitate și fundamentare reiese că prin operarea Magistralei 7 „nici costurile de investiție, nici cele de operare și întreținere nu pot fi acoperite exclusiv din veniturile comerciale”.

Magistrala 7 de metrou ar fi extrem de importantă mai ales pentru Sectorul 5, zona Rahova, care este foarte aglomerată. Linia de metrou ar fi plecat din Bragadiru, ar fi mers prin Rahova, Parcul Sebastian până la Piața Unirii, apoi pe Calea Moșilor, Obor și ar fi ajuns în Voluntari, trecând prin zona Doamna Ghica și Colentina.

În acest moment, Metrorex are în lucru Magistrala 5 de metrou, care va lega Drumul Taberei de stația Eroilor.

„În acest moment, nu ne mai lipsește decât să finalizăm stațiile și să facem acel sistem de siguranță al circulației, cu care suntem, în momentul de față, puțin blocați. Se derulează licitația, au existat contestații de la faza premergătoare a depunerii de către potențialii ofertanți a ofertelor.

Ulterior, ca urmare a finalizării evaluării tehnice, există o contestație care este acum pe rolul tribunalului București cu termen 26 martie”, a declarat Constantin Mustațea, directorul de investiții și achiziții publice al Metrore, în urmă cu două săptămâni. Acesta a adăugat că speră să semneze contracul cel târziu în iunie, iar lucrările să se finalizeze în aproape nouă luni.

Reporter Greatnews, Ionuț Fantaziu a fost jurnalist în redacțiile Opinia Studențească, Ziarul de Iași, Evenimentul zilei, Yahoo News și a colaborat cu diverse publicații din domeniul științei și tehnologiei.